ریزش سنگین بورس تهران در روزی که دلار صعودی بود

ریزش سنگین بورس تهران در روزی که دلار صعودی بود

به گزارش سیگنال نیوز، امروز 3 بهمن 1402، سهامداران بازار سرمایه روز بدی را پشت سر گذاشتند. شاخص کل بازار با افت 26 هزار واحدی به سطح 2,120,000 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 15 هزار واحدی به سطح 724 هزار واحد رسید. با توجه به اینکه شاخص هم وزن افت بیشتری را تجربه کرد، شاهد ریزش بیشتر سهام کوچک در بازار امروز بودیم. حس نا امیدی در سهامداران موج می زند و علاقه ای به سهامداری ندارند.

اثرگذارترین سهام ها در بورس امروز

موثرترین سهام ها در روز خونین امروز، شپنا، فولاد و تاپیکو بودند که در مجموع بالغ بر 7 هزار واحد از ارتفاع شاخص کل بورس کم کردند. همچنین در سمت دیگر، موثرترین نمادهای فرابورس، آریا ساسول ، وسپهر و انتخاب بودند.

در انتهای بازار تقاضا برای شرکت های بزرگ شکل گرفت به گونه ای که سهام بانک ملت و شستا تا محدوده صفر تابلو رشد کردند. همچنین صندوق های اهرمی که افت زیادی در طول بازار داشتند، پس از ساعت 12:30 با افزایش تقاضا تا محدوده مثبت رشد کردند. به شکلی که صندوق اهرمی کاریزما با نماد اهرم در محدوده سبز تابلو بسته شد.

نقشه بازار بورس تهران

نقشه بازار امروز را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

نقشه بازار بورس تهران

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد در بازار امروز، در حدود 5 همت بود. از آنجایی که ارزش معاملات خرد در دوران رونق بازار سهام، در حدود 25 همت بود، این مقدار نشان دهنده رکود در بازار سهام است. همچنین وضعیت خروج پول حقیقی نیز فاجعه است. در روز جاری بیش از 900 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار بورس داشتیم که نشان دهنده ترس معامله گران خرد از ریزش بیشتر سهام دارد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید
برچسب‌ها