ریزش دلار منجر به از دست رفتن خط حمایت ۲.۳ میلیونی شاخص بورس شد+ دلیل

ریزش دلار منجر به از دست رفتن خط حمایت ۲.۳ میلیونی شاخص بورس شد+ دلیل
خلاصه اخبار

شاخص بورس بی اعتنا به چند رویداد مثبت، تحت تاثیر نزول شدید دلار به کانال ۶۰ هزار تومانی قرار گرفت و خط حمایت ۲.۳ میلیون واحدی را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بورس در حالی دومین روز کاری را به پایان رساند که حتی اعلام تشکیل شورای ملی تامین مالی و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته، لغو اجباری بازارگردانی سهام و تفویق این رویکرد از سازمان بورس به بورس و فرابورس و ادامه مصوبات مجلس از طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و… هم مانع از ریزش بیش از 20 هزار تایی شاخص نشد! چرا که نزول قیمت دلار، تشدید و فعالان تحت تاثیر این متغیر قرار گرفتند!

براساس این گزارش، شاخص کل بورس به دلیل اثر منفی بیش از 2.7 تا هزار واحدی شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، بانک ملت و شستا و دیگر شرکت های بزرگ، خط حمایت 2.3 میلیونی را از دست داد و به دو میلیون و 284 هزار واحد عقب نشینی کرد. 

قیمت دلار هم در شرایطی امروز به کانال 60 هزار تومانی نزول کرد که حافظ عزیزی کارشناس بازار سرمایه درباره علت دلایل افت شدید قیمت ارز، اعلام کرد: بعد از اینکه چند روز پیش قیمت دلار حتی از مرز 67 هزار تومانی عبورر کرد، رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد با واکنش تند مجلس و جناح های سیاسی مخالف روبرو شدند و حتی زمزمه کنار گذاشتن این دو از بدنه دولت به گوش رسید.

از سوی دیگری جلسه مهمی بین دولت و مجلس برگزار شد و بانک مرکزی هم وعده داد با عرضه های سنگین از افزایش بی رویه قیمت ارزها در بازار ممانعت می کند. بنابراین با عرضه های سنگین در بازار ارز، نرخ انواع ارز و سکه طلا با سقوط و ریزش سنگینی مواجه شدند اما گمان نمی رود منابع ارزی بانک مرکزی بحدی باشد که بتواند دلار را به کمتر از 60 هزار تومان هدایت کند.

مرجع: بورس پرس