رکورد 40 درصدی استفاده از آهن اسفنجی در کوره القایی هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان

رکورد 40 درصدی استفاده از آهن اسفنجی در کوره القایی هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از معدن 24، مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان از دستیابی این هلدینگ به رکورد 40 درصدی استفاده از آهن اسفنجی در کوره القایی به منظور تولید شمش فولاد خبر داد. «صادق جاهد خطیبی»‌امروز در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن 24، افزود: در واحد بناب […]

به گزارش سیگنال به نقل از معدن 24، مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان از دستیابی این هلدینگ به رکورد 40 درصدی استفاده از آهن اسفنجی در کوره القایی به منظور تولید شمش فولاد خبر داد.

«صادق جاهد خطیبی»‌امروز در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن 24، افزود: در واحد بناب این هلدینگ، یک ست کوره قوس و چهار ست کوره القایی (ست پنجم نیز تا پایان شهریورماه توسط نیروهای داخلی فولاد بناب ساخته و راه اندازی خواهد شد) برای تولید شمش فولاد وجود دارد که در کوره های القایی قبلا فقط از قراضه استفاده می شده است.
وی بیان داشت:‌از آنجایی که در زنجیره این هلدینگ، آهن اسفنجی نیز در بافت کرمان وجود داشت، از آن به جای قراضه در کوره القایی استفاده کردیم.
مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان با اشاره به قیمت 2800 تومانی هر کیلو قراضه و نرخ 1800 تومانی هر کیلو آهن اسفنجی، خاطرنشان کرد:‌ به این ترتیب، استفاده از آهن اسفنجی بجای قراضه، صرفه جویی 900 تومانی در هر کیلوگرم برایمان به دنبال داشته است.
وی ادامه داد:‌اکنون مصرف آهن اسفنجی در کوره القایی این مجموعه که در گذشته صفر بوده، به حدود 37 درصد رسیده است و در اینده نزدیک آن را به 40 درصد افزایش خواهیم داد.
جاهد خطیبی گفت:‌به این ترتیب، ضمن مدیریت مصرف قراضه در منطقه، توانستیم قیمت تمام شده تولید شمش فولاد را پایین بیاوریم.
وی همچنین اظهار داشت:‌طراحی کوره قوس این مجموعه از ابتدا برپایه قراضه بوده، اما توانستیم با اعمال تغییراتی، مصرف آهن اسفنجی را در آن نیز تا 90 درصد افزایش دهیم.
به گفته این مسئول، آهن اسفنجی کم کربن در کوره القایی مورد استفاده قرار می گیرد و رکورد حدود 40 درصدی مصرف آهن اسفنجی این مجموعه، در هیچ شرکت دیگری به ثبت نرسیده است

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها