رکورد جدید معامله گواهی طلا در بورس کالا :۱۰ تن به ارزش ۴۲ هزار میلیارد تومان

رکورد جدید معامله گواهی طلا در بورس کالا :۱۰ تن به ارزش ۴۲ هزار میلیارد تومان
خلاصه اخبار

استقبال انبوه سرمایه از گواهی سپرده شمش طلای بورس کالا منجر به ثبت رکورد بی نظیر و معامله ۱۰ تن به ارزش ۴۲ هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بورس کالا اعلام کرد: به دلیل استقبال گسترده سرمایه گذاران از گواهی سپرده شمش طلا، حجم معاملات این ابزار مالی مبتنی بر طلا از زمان راه اندازی به بیش از 10 تن شمش به ارزش بیش از 42 هزار میلیارد تومان رسید.

براساس این گزارش، طبق نظر کارشناسان، علت استقبال معامله گران از این بازار ناشی از وجود مزایای متعدد همچون سهولت در معاملات، نبود ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار طلا با مبالغ پایین است.

لوتوس

هم اکنون 600 هزار مشتری به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق های طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هستند و این رویه نشان می دهد عموم مردم در حال آشنایی با ابزارهای مالی طلا در بازار سرمایه هستند.

به طوریکه امروزه هر فردی می تواند با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق های طلا یا گواهی طلا در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند و دیگر ریسک های سنتی و قدیمی سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا همچون ریسک سرقت و نگهداری، کیفیت و عیار، مراجعه به بازار و … را نداشته باشد.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *