رکوردشکنی قیمت طلا؛ آیا صعود بیت کوین هم ادامه دارد؟

رکوردشکنی قیمت طلا؛ آیا صعود بیت کوین هم ادامه دارد؟
خلاصه اخبار

اخیرا، قیمت طلا به بالاترین سطوح تاریخی خود رسیده است. این رشد قیمتی تحت تاثیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی اتفاق افتاد. در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۲ مهر)، قیمت هر اونس طلا به سطح ۲٬۶۲۹ دلار رسید. به گزارش میهن بلاکچین، در همین حال، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که …

اخیرا، قیمت طلا به بالاترین سطوح تاریخی خود رسیده است. این رشد قیمتی تحت تاثیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی اتفاق افتاد. در تاریخ 23 سپتامبر (2 مهر)، قیمت هر اونس طلا به سطح 2٬629 دلار رسید.

به گزارش میهن بلاکچین، در همین حال، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌ کوین نیز ممکن است به‌زودی با روند صعودی مشابهی مواجه شود و به بالاترین سطوح تاریخی خود نزدیک شود. قیمت بیت‌ کوین در واکنش به کاهش نرخ بهره، بیش از 8.5٪ رشد داشته است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

شکست سطوح تاریخی قیمت طلا

بر اساس گزارش GoldPrice.org، قیمت هر اونس طلا در تاریخ 23 سپتامبر (2 مهر)، به رکورد قیمتی 2٬629 دلار رسید و در طی دو هفته گذشته خود بیش از 5٪ افزایش یافت. این افزایش بزرگ در قیمت طلا، به‌دنبال 0.5٪ کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، در تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور) رخ داد و باعث تقویت این فلز ارزشمند شد.

کاهش نرخ بهره، جذابیت دارایی‌هایی که بازدهی آن‌ها مرتبط با نرخ‌‌های فدرال است (مانند اوراق قرضه کوتاه‌مدت دولتی) را کم‌‌تر کرده و در این شرایط طلا به‌عنوان یک گزینه محبوب برای مقابله با تورم به‌کار گرفته می‌شود.

نمودار ماهانه قیمت طلا - منبع: GoldPrice.org
نمودار ماهانه قیمت طلا – منبع: GoldPrice.org

ریسک‌های ژئوپلیتیک جهانی، مانند جنگ روسیه و تنش‌های موجود در خاورمیانه و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر نیز علاقه افراد به سرمایه‌گذاری در طلا را افزایش داده است.

طبق گزارشی که در تاریخ 12 سپتامبر (22 شهریور) توسط گلدمن ساکس منتشر شد، حجم خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهانی، از زمان حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال 2022 سه‌ برابر شده است. محققان بانک سرمایه‌گذاری وال استریت نیز پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا تا اوایل سال 2025، به سطح 2,700 دلار خواهد رسید. این موضوع به‌دلیل کاهش نرخ‌‌های بهره توسط فدرال رزرو اتفاق خواهد افتاد.

طلای دیجیتال در مقابل طلای کلاسیک

پیتر شیف (Peter Schiff)، که به حمایت از طلا معروف است، در پستی در پلتفرم X، در تاریخ 23 سپتامبر (2 مهر) با طعنه به دارایی‌های دیجیتال گفت:

طلا دوباره به رکورد جدیدی رسید، اما تعداد کمی از سرمایه‌گذاران به آن توجه می‌کنند.

با توجه به توجهات زیادی که بر بیت‌ کوین متمرکز است، سرمایه‌گذاران نه‌تنها از سودآوری طلا غافل شده‌اند، بلکه اهمیت این افزایش قیمتی را نیز درک نمی‌کنند.

بیت‌ کوین که اغلب به‌عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شود نیز در حال رشد است و از زمان کاهش نرخ بهره، 8.5٪ افزایش قیمت داشته است. طبق گزارش کوین‌گکو (CoinGecko)، این دارایی دیجیتال، در معاملات اولیه 23 سپتامبر (2 مهر)، با شکست رکورد روزانه و چهارهفته‌ای خود، به سطح 64,660 دلار رسید.

نمودار ماهانه قیمت بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار ماهانه قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه تحقیقاتی 10x Research، در یادداشتی در تاریخ 22 سپتامبر (1 مهر) گفت:

با نزدیک شدن به دوره کلیدی اکتبر تا مارس (مهر تا اسفند)، احتمال وقوع یک شکست صعودی بزرگ در قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد.

او افزود:

درست مانند سال 2023، عملکرد بیت‌ کوین در سال 2024 نیز بار دیگر به الگوی فصلی خود بازگشته است. به همین دلیل معامله‌گران باید انتظار یک شکست بزرگ را داشته باشند. احتمالا قیمت بیت کوین در سه‌ماهه چهارم 2024 به اوج‌های تاریخی جدیدی برسد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *