رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد یک مانع زمینی در مرزها با سوریه است

رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد یک مانع زمینی در مرزها با سوریه است
خلاصه اخبار

یک رسانه عبری گزارش داد رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد یک مانع زمینی در مرزها با سوریه است.

به گزارش ایسنا، شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد نهاد امنیتی در حال حاضر برای ایجاد یک مانع زمینی بزرگ در مرزها با سوریه برای مقابله با «تهدیدات مرزی» تلاش می‌کند.

این کانال اسرائیلی توضیح داد، این مانع کار را برای افرادی که در آینده برای ورود به اراضی اشغالی تلاش خواهند کرد، دشوارتر خواهد کرد.

این کانال با اشاره به اینکه این مانع شامل حصار دوگانه و انبوهی از خاک و سنگرها خواهد بود، اشاره کرد که علاوه بر دیوار مرزی کنونی، این مانع با ابزارهای تکنولوژیک و جمع آوری داده‌های اطلاعاتی تکمیلی تقویت می‌شود. طول دیوار مرزی بین فلسطین اشغالی و سوریه 92 کیلومتر است.

کانال 14 تاکید کرد، نهاد امنیتی کارهای مهندسی را در منطقه مرزی سوریه انجام خواهد داد تا امکان مصون کردن بهتر این منطقه را فراهم کند. هدف این اقدام جلوگیری از یورش «نیروهای دشمن و عناصر متخاصم» به اراضی اشغالی است.

این کانال گزارش داد، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه مشغول فعالیت میدانی هستند و دیوار جدید به عنوان بخشی از «درس گرفتن» از دیواری است که توسط گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در حمله هفت اکتبر شکسته شد.

پیشتر منابع محلی گفته بودند نظامیان رژیم صهیونیستی به همراه خودروهای زرهی وارد خاک سوریه در نزدیکی شهرک «کودنه» در حومه جنوبی قنیطره شدند و شروع به تخریب برخی زمین‌های کشاورزی کردند.

الجزیره به نقل از این منابع نوشته بود عملیات تخریب این زمین‌ها در امتداد 500 متر و عرض 1000 متر انجام شد و بعد نیروهای اسرائیلی از طریق سیم‌های خاردار این زمین‌ها را اشغال کردند.

اما بعدا روزنامه الوطن سوریه گزارش داد اخبار رسانه‌ها درباره نفوذ نیروهای اسرائیلی به سمت منطقه «کودنه» در حومه قنیطره سوریه صحت ندارد. تمام اخباری که در این روزها درباره تحرکات اسرائیل در این منطقه منتشر شده در راستای جنگ روانی دشمن است و صحت ندارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *