رویترز: تهران آماده همکاری با قدرت‌های جهانی برای حل بن بست هسته‌ای است

رویترز: تهران آماده همکاری با قدرت‌های جهانی برای حل بن بست هسته‌ای است
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- خبرگزاری انگلیسی رویترز در پوشش سخنرانی امشب رئیس جمهور اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت که ایران آماده پایان دادن به بن بست هسته‌ای است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا ، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره سخنرانی دقایقی پیش مسعود پزشکیان، نوشت: رئیس جمهور اسلامی ایران امروز (چهارم مهر) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ایران آماده پایان دادن به بن بست هسته‌ای با غرب است. وی همچنین خواهان پایان جنگ روسیه در اوکراین از طریق گفت وگو شد.

رویترز افزود: پزشکیان همچنین از نسل کشی (رژیم) اسرائیل در غزه انتقاد کرد و خواهان توقف فوری آن شد.

این خبرگزاری در ادامه به سخنان رئیس جمهور ایران درباره مخالفت ایران با جنگ اشاره کرد و به نقل از پزشکیان، نوشت: ما به دنبال صلح برای همه هستیم و قصد درگیری با هیچ کشوری نداریم. ایران مخالف جنگ است و بر لزوم توقف فوری درگیری نظامی در اوکراین تاکید دارد.

به گزارش ایرنا ، رئیس جمهور ایران دقایقی پیش در سازمان ملل گفت: ایران و قدرت‌های جهانی با نگرشی فرصت محور به برجام دست یافتند و ما در برابر شناسایی حقوق ایران و رفع تحریم‌ها بالاترین سطح از نظارت‌ها در حوزه هسته‌ای را پذیرفتیم. خروج یکجانبه ترامپ از برجام نشانگر دیدگاه تهدید محور در عرصه سیاسی و نگاه قدرت محور در عرصه اقتصادی بود.

پزشکیان افزود: تحریم‌های یکجانبه مردم را هدف قرار داده و در پی نابودی بنیان‌های اقتصادی ایران است. هدف امنیتی سازی ایران است و نتیجه آن ناامنی همگان سیاست فشار حداکثری زمانی علیه ملت ایران به کار گرفته شد که ایران به گواهی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به تمامی تعهداتش در برجام پایبند بود.

وی گفت: ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم و اگر تعهدات برجامی به طور کامل و با حسن نیت اجرا شود می‌توان در مورد دیگر مسائل هم وارد گفت وگو شد.

این خبر در حال تکمیل است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *