رونمایی ماموت از یک برند چینی جدید در بازار خودرو!/ لوکانو در ایران به دنبال چیست؟
«لوکانو؛ فراتر از کلاسیک»؛ این تبلیغی است که در یک ماه اخیر در تبلیغات محیطی سطح شهر بهوفور مشاهده میشود. برندی چینی در صنعت خودروسازی که حالا پا به بازار ایران هم گذاشته است. اما لوکانو در بازار خودرو ایران به دنبال چیست؟
طی چند دهه گذشته، کشور چین جایگاه خود را به عنوان یک غول صنعتی در دنیا تثبیت کرده است. شرکتهای متعدد چینی با هدف نفوذ به بازارهای مختلف و اصلاح پیشینه برند خود که غالباً متهم به رعایت نکردن کپیرایت هستند، محصولاتشان را تحت برندهای متعدد به سایر کشورها عرضه میکنند. در این روش یک کانسپت با نامهای مختلف به سایر کشورها عرضه میشود.
چری به عنوان یکی از شناختهشدهترین برندهای خودروسازی چین از این موج جا نمانده و اقدام به معرفی برندی نو به بازار ایران کرده است.
طی مراسمی که ابتدای هفته گذشته برگزار شد، برند لوکانو از سوی جوینت ونچر ماموت خودرو و مکث موتور به بازار ایران معرفی شد.
لوکانو برند جدیدی است، اما محصولات عرضهشده آن در واقع همان تیگو و جیکو در بازارهای جهانی هستند که این بار با تمرکز بر حوزه آفرود و استفاده از تکنولوژی لندرور سر از بازار ایران درآوردهاند.
آفرودبازان ایرانی؛ بازار هدف چینیها
بازار خودرو ایران در بازههای مختلف قیمتی، بازاری انحصاری است. وقتی صحبت از انحصار بازار خودرو به میان میآید، عامه مردم به یاد آبیپوشان و نارنجی پوشان جاده مخصوص میافتند، اما انحصار بازار تنها در این دو برند خلاصه نمیشود.
در بازه قیمتی بالاتر از محصولات داخلی، بازار خودرو ایران بیشتر در انحصار چینیهاست. حتی محصولات وارداتی که به اسم ژاپنی، آلمانی و… در بازار عرضه میشوند، در شرایط تحریمی کشور، از مبدا چین به ایران وارد میشوند.
چین که در سالهای گذشته و در غیبت هایلوکس با محصولاتی نظیر تیگو جای خود را در دل آفرودبازان ایرانی باز کرد، حالا با برند لوکانو به ایران رسیده است. گویا چری که از یکهتازهای خودروسازی چین محسوب میشود، تصمیم به تصاحب سهم بیشتری از بازار ایران دارد.
طی مراسم رونمایی از برند لوکانو، شعار این شرکت فراتر از کلاسیک اعلام شد. همچنین این وعده داده شد که داخلیسازی 50 درصدی انجام بگیرد و 50 نمایندگی در 30 شهر ایران شروع به فعالیت کنند و تا سه سال آینده تعداد این نمایندگیها سه برابر شود.
با این حال باید توجه داشت وعده داخلیسازی و خدمات پس از فروش مسائلی هستند که ارزیابیشان نیاز به گذشت زمان دارد. باید دید در شرایطی که حتی زیرساختهای تولیدات داخلی تکنولوژی بهروزی ندارند، داخلیسازی محصولاتی که ریشه در استانداردهای روز اروپایی دارند چگونه رقم خواهد خورد؟
رونمایی از 3 محصول لوکانو
در روند برگزاری مراسم رونمایی از برند لوکانو، سه محصول رونمایی شدند. محصولات این شرکت را به لطف سیستم چهارچرخ محرک، میتوان به عنوان خودروهای شاسیبلند شهری با قابلیت های آفرود شناخت.
خودرو لوکانو L7 در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید و لوکانو L8 در یک نسخه بنزینی به بازار عرضه و سیاستهای خدمات پس از فروش و کاتالوگ مشخصات خودروها در مراسم رونمایی از محصول منتشر خواهد شد.
طبق اطلاعات اعلامی از سوی لوکانو، این خودروها به امکاناتی نظیر شاسی با دید پانورامیک 540 درجه، صفحه کنترل مرکزی 14.8 اینچی، هدآپ دیسپلی، بیش از 19 عملکرد سیستم های کمک راننده، شارژ بی سیم 50 واتی و… مجهز خواهند بود.
منبع: تجارت نیوز