روسیه به دنبال سرمایه گذاری هند در بخش نفت و گاز خود است

روسیه به دنبال سرمایه گذاری هند در بخش نفت و گاز خود است

دهلی نو (رویترز) – روسیه از هند خواست تا سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش نفت و گاز این کشور تحریم‌شده عمیق‌تر کند و مشتاق است شبکه‌های فروش شرکت‌های روسی را در سومین اقتصاد بزرگ آسیا گسترش دهد.

اقتصاد روسیه با عمیق ترین بحران خود از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 مواجه است، زیرا غرب تحریم های شدیدی را به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین اعمال می کند. برخی از متحدان غربی، هند را تشویق کردند تا اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کند، دهلی نو از رای دادن به مسکو در سازمان ملل متحد خودداری کرد.

روسیه به دنبال سرمایه گذاری هند در بخش نفت و گاز خود است

بر اساس بیانیه ای که اواخر روز جمعه توسط سفارت روسیه در هند به اشتراک گذاشته شد، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه گفت: صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه به هند به یک میلیارد دلار نزدیک شده است و فرصت های روشنی برای افزایش این رقم وجود دارد.

نواک به وزیر نفت و گاز هند، هاردیپ سینگ پوری گفت: ما علاقه مند به جذب بیشتر سرمایه گذاری هند در بخش نفت و گاز روسیه و گسترش شبکه های فروش شرکت های روسی در هند هستیم.

ایالات متحده این هفته واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد و بریتانیا اعلام کرد که تا پایان سال آن را به تدریج لغو خواهد کرد، تصمیماتی که انتظار می رود بازار جهانی انرژی را بیشتر مختل کند زیرا روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت خام می‌باشد.

شرکت‌های دولتی هند در میادین نفت و گاز روسیه سهام دارند، در حالی که شرکت‌های روسی اکثریت سهام را در پالایشگاه هندی Nayara Energy دارند. برخی از شرکت های هندی نیز نفت روسیه را خریداری می کنند.

نواک گفت که روسیه انتظار دارد هر دو کشور به همکاری در زمینه انرژی هسته ای غیرنظامی از جمله ساخت واحدهای جدید در یک نیروگاه هسته ای در شهر کودانکولام در جنوب هند ادامه دهند.

برای مشاهده آخرین اخبار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی کالا و انرژی شوید.