مهم ترین اخبار امروز شنبه 21 اسفند 1400

مهم ترین اخبار امروز شنبه 21 اسفند 1400

اخبار جهانی

تحلیلگران آمریکایی و اروپایی از احتمال بازگشت نفت تحریم شده ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی در پی تحریم نفتی روسیه از سوی آمریکا خبر داده‌اند.
مذاکرات وین متوقف شد. بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: وقفه در مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی لازم است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.
قیمت دلار به دنبال وقفه در گفت‌وگوهای برجامی، با رشد ۶۰۰ تومانی در معاملات پشت‌خطی به ۲۶۴۰۰ تومان رسید‌.

مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین: تقریبا به توافق رسیده‎ایم. متنی داریم که همه چیز در آن انجام شده. ما در محدوده پانوشته های مذاکراتی هستیم. برای حفظ فضا و روح مثبت و سازنده مذاکرات، خوب است که وقفه‌ای داشته باشیم.
مذاکره‌کننده ارشد روسیه: جمع‌بندی توافق فقط به روسیه بستگی ندارد. بازیگران دیگری هم هستند که نیاز به زمان بیشتری دارند. و دغدغه های بیشتری دارند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با وقفه اعلام شده در مذاکرات وین گفت که این مذاکرات، مذاکرات پیچیده‌ای است و مسایل بسیار کمی باقی مانده اند که بدون شک دشوار هستند.

نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال: مذاکره‌کننده ارشد چین در وین امیدوار است مذاکرات دو روز دیگر آغاز شود. او می‌گوید متن توافق اساساً وجود دارد، اما نیاز به “نکات نهایی” دارد.

میدل ایست‌آی: خواسته‌های جدید آمریکا باعث شگفتی و عصبانیت تیم ایرانی شده است.

اخبار اقتصادی

رییس هیات مدیره سازمان بورس: ️براساس تصمیمات اولیه اتخاذ شده قرار بر این است که دامنه نوسان تا ١٠ درصد تغییر کند.

در چهار روز نخست پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب ۷۰ و ۷۹ میلیارد تومان از سهام این دو باشگاه فروخته شد.
مرکز آمار اعلام کرد: رشد اقتصادی با نفت در ۹ ماهه ۱۴۰۰ برابر با ۵.۱ درصد و بدون نفت، ٣.٨ درصد بوده‌است.
براساس قانون جدید مجلس، خانواده‌هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند، یارانه ۳ برابری دریافت می‌کنند.

عشقی: سهامدارانی که از سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی برخوردارند، امروز (شنبه) ۵۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

اخبار مسکن

وزیر راه و شهرسازی: سهمیه استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن تا هفته آینده مشخص می‌شود.

اخبار سیاسی

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

امیرعبداللهیان پنجشنبه در گفت‌‌وگو با جوزف بورل: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچ گونه توجیه منطقی ندارد. برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست.

جهت اطلاع از مهم‌ترین اخبار ایران و جهان، اپلیکیشن سیگنال را نصب کنید.