روسیه از انهدام کشتی حامل تسلیحات غربی به مقصد کی‌یف خبر داد

روسیه از انهدام کشتی حامل تسلیحات غربی به مقصد کی‌یف خبر داد
خلاصه اخبار

وزارت دفاع روسیه از انجام عملیات‌های جدید علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین خبر داد و هم‌چنین اعلام کرد یک کشتی که مهمات غربی به اوکراین ارسال می‌کرد را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «هواپیماهای جنگی، پهپادها، موشک‌ها و نیروهای توپخانه روسیه، 2 انبار مهمات اوکراینی را منهدم کردند و یک ناو که حامل سلاح‌های غربی برای رژیم کی‌یف بود را هدف قرار دادند.»

راشا تودی گزارش کرد مقامات نگفته‌اند که کشتی چقدر آسیب دیده یا حمله در کجا انجام شده است اگرچه اوکراین برای دریافت محموله‌های دریایی عمدتا به مسیرهای دریای سیاه و دانوب متکی است.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «نیروهای روسی هم‌چنین عملیاتی را با استفاده از تسلیحات بادقت بالا و پهپادها علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین که به مجتمع صنایع دفاعی کی‌یف مربوط است، انجام دادند. اهداف این حمله محقق شده است و تمامی اهداف مدنظر مورد هدف قرار گرفته‌اند.»

درحالیکه مقامات اوکراینی هنوز به بیانیه وزارت دفاع روسیه در رابطه با انهدام کشتی حمل سلاح واکنشی نشان نداده‌اند، اما رسانه‌های محلی از وقوع انفجاری در خارکیف، دنپروپتروفسک، پولتاوا، سومی، کریوی روگ و چندین شهر دیگر خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه هم‌چنین در گزارشی اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته، اوکراین بیش از 300 نیروی خود در کورسک را از دست داده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود متذکر شد: «نیروهای مسلح اوکراین طی 24 ساعت گذشته بیش از 300 نیروی نظامی و 9 خودروی زرهی از جمله یک خودروی رزمی پیاده‌نظام، 2 نفربر زرهی و 6 خودروی زرهی رزمی و همچنین 6 قبضه توپ، یک راکت‌انداز خود را از دست داده است.»

اوکراین در تاریخ 6 اوت در حمله‌ای غیرمنتظره به خاک روسیه، منطقه مرزی «کورسک» را به تصرف خود درآورد و در این راه از انبوهی از پهپادها و سلاح‌های سنگین استفاده کرد؛ سلاح‌هایی که کشورهای غربی به اوکراین ارسال کرده‌اند.

روسیه از آن زمان سعی دارد نیروهای اوکراینی را از خاک خود به عقب براند و همزمان به پیشروی‌های خود در اوکراین در جبهه شرقی و جنوب شرقی ادامه دهد. در روز پنجشنبه یک فرمانده ارشد روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور کنترل 2 روستای منطقه کورسک را پس گرفته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *