روسیه آتش بس دیگری را با فرار غیرنظامیان نقض می کند / ایالات متحده می گوید تا 4000 سرباز پوتین کشته شده اند

روسیه آتش بس دیگری را با فرار غیرنظامیان نقض می کند / ایالات متحده می گوید تا 4000 سرباز پوتین کشته شده اند

در بحبوحه حملات مداوم روسیه به شهرهای اوکراین تلفات غیرنظامیان همچنان در حال افزایش است. اما نیروهای مسلح اوکراین روز سه‌شنبه گفتند که سرعت تهاجم روسیه به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، نیروهای روسی راهروهای فرار بشردوستانه ایجاد شده در اطراف شهرهای ماریوپل و سومی را مختل کردند. این سومین روز متوالی است که نیروهای ولادیمیر پوتین توافقنامه‌های آتش‌بس فرضی خود را نقض می‌کنند.

با وجود خطرات، وزارت دفاع بریتانیا گفت که به احتمال زیاد برخی غیرنظامیان موفق شده اند از شهرهای محاصره شده فرار کنند. این وزارتخانه گفت: «آن غیرنظامیانی که مجبور به ماندن شدند همچنان از کمبود نیرو، غذا و آب رنج می برند که با گلوله باران شدید روسیه تشدید شده است».

آخرین نقض پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل خواستار ایجاد گذرگاه های امن در اوکراین شد تا غیرنظامیان بتوانند آن را ترک کنند.

در همین حال، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه تهدید کرد که در صورت تحریم واردات انرژی توسط دولت ها، عرضه گاز به اروپا را قطع خواهد کرد و هشدار داد که این امر می تواند به افزایش قیمت نفت به بالای 300 دلار در هر بشکه منجر شود.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده برآورد می کند که تا 4000 سرباز روسی در جنگ کرملین در اوکراین کشته شده اند. این رقم که طی یک جلسه توسط ژنرال اسکات بریر، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی با قانونگذاران به اشتراک گذاشته شد.

برای مشاهده آخرین اخبار می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نمایید.