افزایش نگرانی های عرضه نفت با تحریم های نفتی روسیه

افزایش نگرانی های عرضه نفت با تحریم های نفتی روسیه

دهلی نو، (رویترز) – به دلیل نگرانی از تحریم های رسمی علیه صادرات نفت و سوخت روسیه که نگرانی ها در مورد عرضه نفت را برانگیخت، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت و برنت از 126 دلار در هر بشکه گذشت

قیمت شاخص نفت خام برنت در ماه می با 3.07 دلار یا 2.49 درصد افزایش به 126.28 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در آوریل 2.29 دلار یا 1.92 درصد افزایش یافت و به 121.69 در هر بشکه رسید.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان است و حدود 7 میلیون بشکه در روز نفت خام و فرآورده های نفتی را مجموعا صادر می کند.

ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان ممکن است به تنهایی واردات نفت روسیه را پس از حمله روسیه به اوکراین ممنوع کند. با این حال آلمان، بزرگترین خریدار نفت خام روسیه طرح های تحریم انرژی را رد کرده است.

توقف صادرات انرژی روسیه در واکنش به تحریم‌هایی که قبلاً وضع شده بود، قیمت‌ها را نیز افزایش داده است. روسیه روز دوشنبه هشدار داد که می تواند جریان گاز طبیعی را از طریق خطوط لوله روسیه به آلمان در واکنش به تصمیم ماه گذشته برلین برای توقف افتتاح خط لوله جدید جنجالی نورد استریم 2 متوقف کند.

اگر تمام صادرات نفت روسیه از بازارهای جهانی مسدود شود، تحلیلگران می‌گویند قیمت‌ها می‌تواند به 200 دلار در هر بشکه افزایش یابد، در حالی که معاون نخست‌وزیر روسیه گفت نفت ممکن است به بیش از 300 دلار برسد.

محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه در یک کنفرانس صنعتی در هیوستون به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ ظرفیتی در جهان وجود ندارد که بتواند جایگزین 7 میلیون بشکه صادرات شود.

دو پالایشگاه استرالیا گفتند که پس از حمله مسکو به اوکراین، خرید نفت خام روسیه را متوقف کرده اند.

سوگاندا ساچدوا، معاون رئیس‌جمهور و مدیر ارشد در رلیگر بروکینگ گفت: علاوه بر این، تاخیر در لغو تحریم‌ها بر نفت ایران منجر به آشفتگی‌های زیادی در بازار می‌شود. اختلالات عرضه نفت در حالی رخ می دهد که ذخایر نفت در سراسر جهان همچنان کاهش می یابد.

برای مشاهده آخرین اخبار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی کالا و انرژی شوید.