روز خونین شاخص‌ها / 96 درصد بازار قرمز شد

روز خونین شاخص‌ها / 96 درصد بازار قرمز شد
خلاصه اخبار

اکوایران: بازار سرمایه آخرین روز معاملاتی هفته را با افت شدید شاخص‌ها، خروج سرمایه و سقوط ارزش دلاری به اتمام رساند.

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات امروز، چهارشنبه دوم آبان ماه شاخص کل بورس با افت 22 هزار و 873 واحدی در محدوده یک میلیون و 970 هزار و 882 واحد ایستاد تا پس گرفتن ابرکانال دومیلیون بعیدتر به نظر برسد. شاخص هموزن نیز با کاهش ارتفاع 6 هزار و 74 واحدی در محدوده 655 هزار و 619 واحد به کار خود پایان داد و نمادهای فملی،‌ فولاد و نوری بیشترین تاثیر منفی بر شاخص امروز را ثبت کردند.

در بازار فرابورس ایران نیز کار با تداوم قرمزپوشی شاخص‌ها دنبال شد. شاخص کل با افت 103 واحدی در محدوده 20 هزار و 987 واحد ایستاد و شاخص هموزن نیز با 906 واحد افت در کانال 114 هزار و 867 واحد آرام گرفت. نمادهای آریا، شاوان و فصبا بیشترین اثر منفی بر شاخص را ثبت کردند. 

ارزش کل معاملات امروز بازار 17هزار و 414 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 2هزار و 119 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. امروز 12 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

ارزش دلاری بازار در حال سقوط است و به 108 میلیارد دلار رسیده است. امروز 526 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد و صندوق‌های درآمد ثابت نیز همچنان شاهد خروج سرمایه هستند. از طرف دیگر طلایی‌ها همچنان در قسمت مثبت تابلو معامله می‌شوند و ورود پول دارند.

از نکات قابل توجه بازار امروز جمع شدن صف فروش برخی از سهام از جمله خساپا در دقایق پایانی بازار بود. بازار سرمایه به اعتقاد اغلب کارشناسان وضعیتی بحرانی دارد و نیازمند شوک‌درمانی و تزریق نقدینگی و جمع شدن صف‌های فروش توسط حقوقی‌هاست و کلیت 94 درصدی تابلوی معاملات نشان می‌دهد کار با خبردرمانی پیش که نمی‌رود هیچ حتی بدتر هم می‌شود.

 

منبع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *