روزنامه عبری: تاسیسات هسته ای ایران هدف محتمل حملات رژیم صهیونیستی است

روزنامه عبری: تاسیسات هسته ای ایران هدف محتمل حملات رژیم صهیونیستی است
خلاصه اخبار

نشریه عبری «تایمز آو اسرائیل» با انتشار مطلبی به این مسئله پرداخته که چگونه تاسیسات هسته ای ایران از مدتها پیش هدف محتمل حملات تل آویو هستند.

العالم ـ ایران

به گزارش رای الیوم، این روزنامه عبری گمانه زنی کرده که پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق 2»، حمله تل آویو به تاسیسات هسته ای ایران محتمل است، کاری که این رژیم از مدتها پیش ایران را به انجام آن تهدید کرده است.

نشریه عبری «تایمز آو اسرائیل» با توسل به تحلیل های نخ نما شده در باره مسایل هسته ای ایران خاطرنشان کرده، از زمان خروج آمریکا از برجام (که فعالیت های هسته ای ایران را درمقابل کاهش تحریم های بین المللی محدود می کرد)، ایران آغاز به گسترش غنی سازی اورانیوم کرد که باعث کاهش زمان موردنیاز ایران از یک سال به چند هفته برای تولید اورانیوم کافی با هدف ساخت سلاح هسته ای شده است.

علاوه بر آن، ایران اخیرا تعداد سانتریفیوژهای خود در تاسیسات فردو و تمام دستگاه های جدید IR6را افزایش داده است.

به گفته این مقاله، آمریکا، انگلیس و فرانسه در سال 2009 اعلام کردند که ایران برای سالها تاسیسات فردو را به صورت محرمانه می ساخت و آن را به آژانس بین المللی انرژی هسته ای اطلاع نداده بود.

این نشریه در ادامه فرافکنی ها علیه ایران در اوج جنایتگری رژیم صهیونیستی در منطقه اینگونه نوشته که ایران اکنون در دو پایگاه درحال غنی سازی اورانیوم با غلظت 60 درصد است که اگر به 90 درصد برسد به مرحله ساخت سلاح می رسد و طبق استاندارد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اکنون مواد غنی‌شده کافی برای ساخت چهار بمب را در اختیار دارد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *