رفتار دوگانه فرانسه در مواجه با اسرائیل/ از تهدید به قطع ارسال سلاح تا تامین سلاح‌های پیشرفته برای کشتار مردم فلسطین

رفتار دوگانه فرانسه در مواجه با اسرائیل/ از تهدید به قطع ارسال سلاح تا تامین سلاح‌های پیشرفته برای کشتار مردم فلسطین
خلاصه اخبار

در پی رخداد درگیری و تنش دیروز شنبه بین فرانسه و اسرائیل بدلیل درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، مبنی بر توقف ارسال سلاح به اسرائیل برای مبارزه با حماس در نوار غزه و حزب الله لبنان، نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی این دعوت را “ننگ” توصیف کرد.

العالم – اروپا

امانوئل ماکرون طی یک ادعای توخالی که تنها پس از ساعاتی از سوی دفتر خود او نقض گردید، خواستار توقف فروش سلاح به رژیم اشغالگر و تمرکز بر راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ غزه شده است.

در جنگ علیه غزه که از 7 اکتبر سال گذشته توسط اشغالگران و پس از عمیات طوفان الاقصی آغاز شد، 138هزار فلسطینی که بیشترشان کودکان و زنان هستند به شهادت رسیدند.

مکرون در بیانیه‌ای به رادیو فرانس اینتر مدعی شد “من معتقدم که اولویت امروز بازگشت به راه‌حل سیاسی و توقف تحویل سلاح به اسرائیل برای ادامه ی جنگ در غزه است و “فرانسه سلاحی به اسرائیل ارسال نخواهدکرد”!!!

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه ی لاف زنی های خود ابراز تاسف کرده و افزود “با وجود همه تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش‌بس به‌ویژه با اسرائیل، وضعیت غزه تغییر نکرده است ، من این را دوباره به نخست‌وزیر (بنیامین) نتانیاهو گفته ام و “فکر می‌کنم او به حرف‌های مان گوش نداده، و این یک اشتباه است، خصوصا برای امنیت اسرائیل در آینده.

ماکرون تصریح کرد “ما این را به وضوح در افکار عمومی جهان و وحشتناکتر از آن در افکار عمومی منطقه می بینیم، و در اصل، این کینه است که ایجاد می شود و نفرت است که از آن تغذیه می کند.”

وی همچنین در خصوص تجاوز اسرائیل به لبنان اظهار داشت اولویت پرهیز از تشدید تنش است و مردم لبنان را نباید قربانی کرد و لبنان نباید به غزه جدیدی تبدیل شود.”

و اما..دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای تازه تر درهمان دیروز و متناقض با بلوف های فوق الذکر ماکرون،اعلام کرد “پاریس به تامین تسلیحات لازم برای “دفاع” به اسرائیل ادامه می دهد و بر حق اسرائیل برای “دفاع از خود در پرتو قانون و اصول حقوق بشر”!!! تاکید می ورزد”.

در این بیانیه توضیح داده شده که “فرانسه به ارسال قطعات مورد استفاده برای سیستم به زعم آنان “دفاعی”!، که اسرائیل به ویژه آن را “گنبد آهنین” می‌نامد، ادامه خواهد داد”.

و این در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنایت و نسل‌کشی در نوار غزه در هفته‌های اخیر بارها به اهداف مختلفی در لبنان حمله کرده و تهاجم زمینی خود را نیز به جنوب لبنان آغاز کرده است.

گفتنی است که دیروز شنبه دانشجویان مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس در فرانسه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان تظاهرات برگزار کردند و این تظاهرات بخشی از سه اعتصاب بین‌المللی در حمایت از مردم غزه و لبنان است و پاریس پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بارها صحنه تظاهرات دانشجویی در حمایت از فلسطینیان بوده است.

vs

پیش از این نیز در پنجشنبه هفته گذشته دانشجویان با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی خواستار توقف همکاری‌های مؤسسه با سازمان‌هایی شدند که از “ایدئولوژی صهیونیستی” حمایت می‌کنند.

همین امر دلیلی است که ثابت میکند اینگونه ابراز احساسات از سوی رهبران غربی و اروپایی از جمله ماکرون که با مشارکت لوجستیک و تسلیحاتی خود همگام با رژیم صهیونیستی به قتل عام و نسل کشی مردم بی دفاع و غیر نظامی در سرزمین های تحت اشغال او دست آلودهاند، تنها برای انحراف افکار عمومی مردم خشمگین خود ندای وا مصیبتا سر می دهند و اقدامات یاغی تحت تربیت خودشان، نتانیاهو را “مثلا” زیر سوال برده و نکوهش می کنند.

از سوی دیگر در چارچوب واکنش به ادعای پوشالی دیروز ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای به اصطلاح “توقف ارسال سلاح به اسرائیل”، نتانیاهو در بیانیه‌ای آن را محکوم کرده و خطاب به همدست خود گفت “در حالی که اسرائیل با نیروهای نیابتی “ایران” مبارزه می کند، همه کشورهای متمدن باید محکم در کنار اسرائیل بایستند، اما رئیس جمهور مکرون و دیگر رهبران غربی اکنون خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل هستند و “آنها باید از این خواسته شان احساس شرم و ننگ کنند.”

کاخ الیزه هم در بیانیه‌ای واکنش نتانیاهو به پیشنهاد ماکرون درباره توقف ارسال تسلیحات به رژم صهیونیستی را بسیار “تند ومبالغه آمیز” دانست و آن را محکوم کرد و گفت “این اظهارات تند و گزنده از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بیانگر دوستی بین فرانسه و اسرائیل نیست”.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *