رضایی: استفساریه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب نشد

رضایی: استفساریه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب نشد
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا -سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استفساریه ماده (۷) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران به تصویب اعضای کمیسیون نرسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، ابراهیم رضایی در توضیح نشست عصر امروز سه‌شنبه – 17 مهرماه – کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز بررسی دو طرح در دستور کار قرار گرفت که نخست طرح استفساریه ماده (7) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: پس از سخنان موافقان و مخالفان، در نهایت این استفساریه که به عبارت تعیین تکلیف در انتهای ماده (7) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پرداخته بود، رای نیاورد.

به گزارش ایرنا ، موضوع استفساریه این بود که آیا مقصود از عبارت « تعیین تکلیف » در انتهای ماده 7 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، مصوب 1399/9/12 این است که پذیرش بازگشت آمریکا به برجام و هر گونه اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشت کلی یا جزئی به تعهدات برجامی و یا تعطیل، تعلیق، وقفه و یا تاخیر در اجراء و استمرار اجراء تمام و یا هر بخش و جزئی از مفاد قانون یادشده باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد؟ پاسخ: « بلـی »

رضایی با اشاره به طرح دومی که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: طرح تشکیل پیمان دفاعی – امنیتی گروه مقاومت در نشست امروز مطرح شد که پس از بررسی طرح و شنیدن سخنان موافقان و مخالفان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در نهایت این طرح به منظور بررسی و انجام کار کارشناسی و اخذ نظرات دستگاه‌های مسوول و مرتبط جهت اصلاح و تکمیل به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارجاع شد تا پس از بررسی بیشتر در دستور قرار بگیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به اتفاق بر لزوم تقویت محور مقاومت و حمایت از ملل مظلوم منطقه به ویژه ملل مظلوم و مقاوم فلسطین و لبنان تاکید و تصریح کردند که باید برای مقابله رژیم صهیونیستی از همه ابزارها و امکانات برای توقف ماشین جنگ رژیم صهیونیستی استفاده شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *