رشیدی: با مسئولان آتش‌سوزی در جنگل‌های کرمانشاه برخورد شود

رشیدی: با مسئولان آتش‌سوزی در جنگل‌های کرمانشاه برخورد شود
خلاصه اخبار

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت مطالبات حق مناطق جنگی بازنشستگان استان‌های مناطق جنگی از سوی سازمان برنامه و بودجه شد.

به گزارش ایسنا، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه 3 مهر 1403 صحن مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت با وجود این همه نیروهای ارزشمند نهضتی حق التدریس پیش دبستانی خرید خدمات سرباز معلم غیرانتفاعی که سال‌ها خالصانه خدمت کرده‌اند چرا همچنان به دنبال جذب نیروی جدید هستید و از همین نیروها ستفاده نمی‌کنید؟

وی همچنین در تذکر به رئیس جمهوری گفت: آقای پزشکیان گفتند که میثاق من با ملت برنامه هفتم توسعه است؛ برنامه هفتم پیشرفت برای همچون سازی حقوق بازنشستگان دستور دارد چرا این همسان‌سازی امسال اتفاق نیفتاده است؟ خواهش می‌کنم که این عزیزان را به صورت جدی دریابید چرا که این افراد معترضند و وضعیت معیشتی آنها وضعیت نامطلوبی است. این‌ها بزرگان جامعه ما هستند باید آنها را تکریم کنیم و قانون مجلس در خصوص همسان‌سازی حقوق درباره آنها اجرایی شود. 

این نماینده مجلس در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: از آذر 1399 تا امروز مطالبه حق مناطق جنگی بازنشستگان استان‌های مناطق جنگی پرداخت نشده است؛ این مساله دین است و اگر مطالبه آنها پرداخت نشود، حرام شرعی است.

رشیدی با انتقاد از مدیریت در استان کرمانشاه عنوان کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی و مراتع استان کرمانشاه در آتش می‌سوزد و چند هفته است که این اتفاق می‌افتد و هرچه تذکر می‌دهیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ امروز کوه‌ها و جنگل‌ها منابع طبیعی کرمانشاه از فرط آتش سوزی شب‌ها نیز همچون روز روشن است؛ خواهش می‌کنم که به صورت جدی به این موضوع ورود شود و این آتش سوزی‌ها مهار و علت آنها مشخص شود و همچنین با مدیرانی که در این خصوص و مدیریت دارند برخورد شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در واکنش به تذکر رشیدی تصریح کرد: از مسئولان ذیربط خواهش می‌کنم درباره مسائل مطرح شده، حتماً مساعدت لازم را انجام دهند و این وضعیت را خاتمه دهند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *