رشد ۶۵۰ درصدی یونی سواپ در ۲ سال گذشته؛ علت چه بود؟

رشد ۶۵۰ درصدی یونی سواپ در ۲ سال گذشته؛ علت چه بود؟

صرافی یونی سواپ اعلام کرد که با پلتفرم رابینهود (Robinhood) ادغام شده است و از این به بعد به کاربران آمریکایی اجازه می‌دهد تا با استفاده از حساب خود در رابینهود، از کارت‌های نقدی یا بانکی برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

در نتیجه برای اولین بار مشتریان رابینهود می‌تواند به ارزهای دیجیتال یونی سواپ دسترسی داشته باشند. علاوه بر این اگر آن‌ها حداقل ۱۰ دلار ارز دیجیتال خریداری کنند، ۱۰ دلار یواس‌دی کوین (USDC) پاداش می‌گیرند. این پاداش برای جذب کاربران بیشتر به پلتفرم مذکور طراحی شده است.

برای خرید رمزارز با رابینهود در برنامه تلفن همراه یونی وساپ، کاربران ابتدا نماد ارز دیجیتال مورد نظرشان را وارد کنند. آن‌ها سپس باید ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و مبلغ را وارد کنند. در ادامه آن‌ها می‌توانند با انتخاب رابینهود تراکنش خود را تکمیل کنند.

شایان ذکر است که یونی سواپ بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه اتریوم است و در حال حاضر ۳۷ درصد از حجم معاملات لایه‌های دوم این شبکه بلاک چینی را تامین می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که پلتفرم مذکور طی دو سال گذشته به شدت رشد کرده است.

به عبارت دقیق‌تر تام ون (Tom Wan)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، اعلام کرده است که یونی سواپ در ۲۴ ماه گذشته بیشتر از ۶۵۰ درصد رشد کرده است. به همین خاطر حجم معاملات پلتفرم مذکور از محدوده ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۳۰ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.

از بین رقبای یونی سواپ می‌توان به شبکه آربیتروم، شبکه بیس و آپتمیزم اشاره کرد که اخیراً به رشد قابل‌توجهی رسیده‌اند.  با این حال یونی سواپ اخیراً با اخطاریه کمیسیون بورس آمریکا مواجه شده و در حال حاضر با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: Cryptopotato و

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cryptonews

برچسب‌ها