رشد فعالیت‌های کلاهبرداری در شش ماهه اول سال میلادی / سرقت ۱.۳۸ میلیارد دلار در بازار رمز ارز

رشد فعالیت‌های کلاهبرداری در شش ماهه اول سال میلادی / سرقت ۱.۳۸ میلیارد دلار در بازار رمز ارز
خلاصه اخبار

کلاهبرداری‌‌های اینترنتی در بازار رمز ارز در شش ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته با رشد همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فعالیت‌های کلاهبرداری اینترنتی در شش ماهه ابتدایی سال 2024 میلادی در بازار رمز ارز افزایش یافته است، به‌ طوری که رقم سرقت از این بازار حدود دو برابر نسبت به سال گذشته رشد کرده است. 

سرقت 1.38 میلیارد دلاری در بازار رمز ارز

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی شرکت TRM Labs، کلاهبرداران بازار رمز ارز موفق شدند از ابتدای سال جاری میلادی، مجموعاً 1.38 میلیارد دلار از دارایی‌های دیجیتال کاربران را به‌ سرقت ببرند. این رقم، دو برابر میزان 657 میلیون دلاری در بازه یکسان، در سال گذشته میلادی بوده است. پنج حادثه کلاهبرداری در این شش ماه، بیش از 70 درصد از مجموع این مبلغ کلاهبرداری را شامل می‌شوند. بزرگ‌ترین حمله سایبری در این بازه، مربوط به صرافی رمز ارزی ژاپنی DMM Bitcoin بوده که طی این سرقت، بیش از 4500 بیت کوین معادل 300 میلیون دلار با قیمت ماه مه 2024 دزدیده شده است. 

دلیل کلاهبرداری‌‌های بازار رمز ارز در سال 2024 چه بوده است؟

با وجود اینکه نوع این هک‌های رمز ارزی از سوی شرکت TRM Labs اعلام نشده است، اما دو عامل دزدیدن رمز کلید خصوصی یا مسموم کردن آدرس کیف‌ پول‌ها از دلایل اصلی این سرقت‌ها بوده است. هک قراردادهای هوشمند و حمله وام سریع نیز از دیگر دلایل موثر در این سرقت‌ها ذکر شده است. با وجود اینکه میزان کلاهبرداری‌ها در این بازار نسبت به بازه یکسان در سال 2023 افزایش پیدا کرده است، اما حدود یک‌سوم کمتر از بازه یکسان در سال 2022 میلادی است که رکورددار سال تعداد کلاهبرداری‌ها در بازار رمز ارز بوده است. 

er98te8r-1024x536.png-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

پس از انتشار این گزارش، داده‌هایی نیز از شرکت ضدسرقت Scam Sniffer منتشر شد که نشان می‌داد کلاهبرداران فیشینگ بیش از 300 میلیون دلار از طریق زنجیره‌های ماشین‌های مجازی اتریوم به دست آورده‌اند. بیش از 260 هزار نفر قربانی این حملات شدند که نسبت به سال 2023 میلادی، 6.44 درصد افزایش پیدا کرده است. بر اساس این تحقیقات، تنها 58 میلیون دلار از مبلغ به‌‌سرقت‌رفته، مربوط به دارایی‌های دیجیتالی 20 قربانی بوده است. یکی از قربانی‌ها به‌تنهایی 11 میلیون دلار دارایی از دست داده است که دومین سرقت بزرگ در بازار رمز ارز از یک شخص به‌شمار می‌رود. 

چگونه از خود در برابر حملات رمز ارزی محافظت کنیم؟

با وجود اینکه بسیاری از کاربران بازار رمز ارز در معرض چنین خطراتی هستند، محافظت از خود در برابر این حمله‌ها تا حد زیادی ممکن است. بر اساس پیشنهاد شرکت TRM Labs، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در این اکوسیستم باید از استراتژی‌های چندلایه‌ای برای محافظت دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنند. این استراتژی می‌تواند شامل ارزیابی‌های امنیتی دوره‌ای، رمزگذاری و استفاده از کیف‌پول‌های چندامضایی باشد. 

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز