ردیابی سفرهای کاربران به اسنپ‌چت اضافه شد / ویژگی Footsteps به کاربران نشان می‌دهد چقدر در جهان سفر کرده‌اند

ردیابی سفرهای کاربران به اسنپ‌چت اضافه شد / ویژگی Footsteps به کاربران نشان می‌دهد چقدر در جهان سفر کرده‌اند
خلاصه اخبار

در اولین ورژن Footsteps، این ویژگی از اسنپ‌های موجود در Memories کاربران برای نمایش سفرهای گذشته استفاده می‌کند. پس از آن، سفرهای کاربران با استفاده از داده‌های مکانی، ردیابی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز ،

این هفته، شرکت اسنپ چت ویژگی جدیدی به اسم “Footsteps” را برای همه کاربران iOS معرفی کرد. این ویژگی که قبلاً فقط برای مشترکین Snapchat پلاس در دسترس بود، از بخش Snap Map استفاده می‌کند تا سفرهای کاربران را ردیابی کند به آن‌ها نشان دهد چقدر از جهان را جست‌وجو کرده‌اند.

در اولین ورژن Footsteps، این ویژگی از اسنپ‌های موجود در Memories کاربران برای نمایش سفرهای گذشته استفاده می‌کند. پس از آن، سفرهای کاربران با استفاده از داده‌های مکانی، ردیابی می‌شود. البته باید در نظر داشت که Footsteps در صورتی که حالت Ghost Mode فعال باشد، کار نمی‌کند، چرا که این حالت مکان کاربران را از دوستانشان مخفی نگه می‌دارد.

اسنپ چت در مسیر رقابت

این قابلیت جدید، به اسنپ چت در رقابت با اینستاگرام و تیک‌تاک کمک می‌کند. Snap Map یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اسنپ چت است که رقبایش هنوز آن را ندارند؛ البته اینستاگرام در حال تلاش برای ایجاد ویژگی مشابهی به نام “Friends Map” است.

Snap Map درصد مناطقی که کاربران کاوش کرده‌اند را نشان می‌دهد؛ مثل 30.4% از شهری یا 5٪ از کشوری. این درصدها بر اساس جایی که کاربران با اسنپ عکس گرفته و ذخیره کرده‌اند محاسبه می‌شود و فقط به شرطی دقیق است که کاربران به طور مکرر عکس‌هایشان با اسنپ را ذخیره کنند.

Footsteps خصوصی است و کاربران می‌توانند این ویژگی را خاموش و یا داده‌های Footsteps خود را در بخش تنظیمات پاک کنند. این ویژگی مشابه قابلیت “Timeline” گوگل مپس است که سفرهای کاربران را بر اساس تاریخچه مکان، ردیابی می‌کند.

اسنپ چت این ویژگی را به عنوان راهی برای ردیابی سفرهای کاربران و به اشتراک‌گذاری ماجراجویی‌هایشان با دوستان از طریق استیکری سفارشی می‌بیند. این قابلیت به زودی برای کاربران اندروید نیز در دسترس خواهد بود.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *