ربیعی:‌ جهان شرمگنانه شاهد نقض حقوق انسانی و اجتماعی کودکان است

ربیعی:‌ جهان شرمگنانه شاهد نقض حقوق انسانی و اجتماعی کودکان است
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – دستیار اجتماعی رئیس جمهور تصریح کرد: جهان شرمگنانه شاهد نقض حقوق انسانی و اجتماعی کودکان با حمایت عملی از جنگ افزارهای جنگی، حمایت‌های حقوقی و در میان سکوت نهادهای بین‌المللی و قدرت‌ها است.

به گزارش ایرنا ، علی ربیعی همزمان با روز ملی کودک(16 مهر) و نخستین سالگرد موج جدید جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود از خاکسپاری کودکان بیگناهی که قربانی جنگ افروزان و قدرتمندان شده اند، ابراز تاسف کرد.

متن کامل یادداشت دستیار اجتماعی رئیس جمهور به شرح ذیل است:

«شادمانی‌های خفته در خاک
سالروز کودک کشی در غزه

یکسال از فاجعه انسانی در غزه، سرزمین‌های اشغالی و سپس لبنان می‌گذرد. جهان شرمگنانه شاهد نقض حقوق انسانی و اجتماعی کودکان با حمایت عملی از جنگ افزارهای جنگی، حمایت‌های حقوقی و در میان سکوت نهادهای بین‌المللی و قدرت‌ها است.
بر اساس آمارهای اعلام شده در این مدت بیش از 14 هزار نهالی که می‌توانست به بار نشیند با تمام آرزوها و شادی‌های نکرده‌شان در زیر بمب‌ها و آوارها مدفون شده‌اند. بیش از 17 هزار کودک سرپرست خود را از دست داده و یتیم گشته‌اند.
بیش از 1.7 میلیون کودک بیخانمان شده و هشتصد هزار کودک نیز در اقامتگاه‌های موقت به سر می‌برند.
جنگ افروزان و قدرتمندان با سیاست‌های دوگانه سبب شده‌اند که در جهان بالغ بر 468 میلیون کودک از جنگ‌ها و تعارضات تاثیر پذیرند و بیش از یک ششم کودکان زمین در مناطق درگیر جنگ و تعارض زندگی کنند.
چه درد عمیقی است آنجا که تاریخ بشری در سکوت، شاهد به خاک‌سپاری کودکان بیگناهی است که کودکی نکرده چشم بر روی تمام آرزوهایشان بسته و تن نحیفشان در بستری از خاک برای همیشه آرام می‌گیرد. تاسف بارتر اینکه کودکانی نیز که از این فجایع جان به در می برند از تمامی حقوق کودک که مورد تاکید سازمان‌های بین المللی است محروم شده و در چرخه‌ای از آسیب قرار می‌گیرند.

این روزها جهان در سیاه‌ترین زمان خود قرار گرفته است، زمانی که دنیای منتفع از تجارت سلاح و قدرت در هنگامه وقوع این فجایع تلخ انسانی، بر ابعاد بشردوستانه زندگی و حق مسلم کودکان چشم فرو می‌بندد.»

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *