رایزنی آستین و گالانت درباره تحولات منطقه

رایزنی آستین و گالانت درباره تحولات منطقه
خلاصه اخبار

وزیر دفاع آمریکا در تماس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نسبت به امنیت آمریکایی‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و راهکار دیپلماتیک میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر را برای بازگشت صهیونیست‌های آواره به نواحی شمالی اراضی اشغالی ضروری دانست.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در تماس تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر لزوم توجه به راهکار دیپلماتیک برای بازگشت شهرک‌نشین‌های صهیونیست به نواحی شمالی اراضی اشغالی در مرز لبنان تاکید کرد و گفت واشنگتن نسبت به وضعیت امنیت شهروندان خود در منطقه نگران است.

«پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه‌ای که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شده، گفت: «در پی سلسله حملات راکتی حزب‌الله لبنان به نواحی شمالی اسرائیل، لوید آستین روز گذشته با وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل گفت‌وگو کرد.»

بر اساس این بیانیه، آستین در این تماس نسبت به سلامت و امنیت شهروندان آمریکایی در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت ایالات متحده از آنچه آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌نامد، حمایت می‌کند.

او همچنین تاکید کرد که برای بازگشت شهروندان صهیونیست به نواحی شمالی در مرز با لبنان، دستیابی طرفین به یک راهکار دیپلماتیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در روز سه‌شنبه چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم 12 نفر منجر شد و بیش از 2800 نفر را مجروح کرد. سپس در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم 25 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 600 نفر مجروح شدند.

همچنین حزب‌الله لبنان در روز جمعه اعلام کرد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت 16 نفر به شهادت رسیده‌اند، از جمله «ابراهیم عقیل» فرمانده ارشد حزب‌الله. این حمله همچنین 66 مجروح به دنبال داشت.

پس از ارتکاب این جنایات توسط رژیم صهیونیستی، حزب‌الله طی ساعات گذشته حملات گسترده‌ای را به مواضع حساس ارتش این رژیم انجام داد، حمله‌ای که به گفته ارتش رژیم اشغالگر با بیش از 150 موشک و پهپاد در ساعات اولیه صبح امروز انجام شد و نواحی شمالی فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

با آغاز جنگ غزه و ارتکاب جنایات متعدد از سوی صهیونیست‌ها در این باریکه، حزب‌الله لبنان به یاری فلسطینیان ساکن غزه آمده و تقریباً هر روز با حملات خود به نواحی شمالی اراضی اشغالی، قوای نظامی صهیونیست‌ها را در این منطقه درگیر کرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *