راه اندازی اولین لیست ETF متمرکز بر NFT در NYSE Arca!

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی،

روز پنجشنبه، مشاور سرمایه‌گذاری ثبت‌شده و شرکت فین‌تک دیفاینس (Defiance) اعلام کرد که اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) متمرکز بر توکن غیرقابل تعویض (NFT) را در بازار آرکا بورس نیویورک (New York Stock Exchange Arca) راه‌اندازی کرده است. این صندوق تحت نماد NFTZ فهرست شده است و دارای هزینه مدیریت 0.65 درصدی در سال است.

این صندوق به طور مستقیم NFT ها را برای ذخیره در کیف پول خریداری و نگهداری نمی کند. درعوض، فهرستی از شرکت‌هایی که در فضای NFT و همچنین متاورس فعالیت می‌کنند یا قصد سرمایه‌گذاری دارند را دنبال می‌کند. BITA NFT و Blockchain Select Index، که صندوق قصد دارد آن را ارائه کند، توسط شرکت فین‌تک BITA مستقر در آلمان نگهداری می‌شود.

هولدینگ های قابل توجه در صندوق از کوینبیس (Coinbase)، کلود فلر (Cloudflare)، پلی بوی (Plby Group [Playboy])، ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) و هات ایت ماینینگ (Hut 8 Mining) عبارت میباشند. بزرگترین هولدینگ آن سیلورگیت کپتال (Silvergate Capital) است که 6.74 درصد از خالص دارایی های آن را تشکیل می دهد. بیش‌تر سرمایه‌گذاران نمی‌دانند Silvergate یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌های جهان برای تراکنش‌های ارز دیجیتال بین صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال و موسسات مالی است. تنها در طول سه ماهه سوم(تابستان 1400)، Silvergate به تسهیل بیش از 162 میلیارد دلار از این قبیل تراکنش‌ها کمک کرد. NFTZ ETF در مجموع 34 شرکت را در کارنامه خود دارد.

سیلویا جابلونسکی(Sylvia Jablonski)، بنیانگذار و مدیر ارشد سرمایه گذاری Defiance، در رابطه با این اعلامیه گفت:

“انقلاب NFT اساساً مدل اقتصادی هنرمندان، ورزشکاران، خالقان و بسیاری از صنایع دیگر را تغییر خواهد داد که ما حتی نمی‌توانیم امروز آنها را تصور کنیم. NFTها می‌توانند بزرگتر از اینترنت باشند.”

علاوه بر NFTZ، این شرکت فین‌تک همچنین قصد دارد سبدی از ETFها را راه‌اندازی کند که آخرین فناوری اطلاعات و پیشرفت‌های بیوتکنولوژی را دنبال می‌کنند. ویژگی های قابل توجه شامل 5G، روانگردان، هیدروژن نسل بعدی و ETF های محاسبات کوانتومی آن است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.