راه‌اندازی استاندارد کیف پول هوشمند W5 در بلاکچین تون (TON)؛ برای پرداخت تراکنش‌ها دیگر نیازی به تون کوین ندارید

راه‌اندازی استاندارد کیف پول هوشمند W5 در بلاکچین تون (TON)؛ برای پرداخت تراکنش‌ها دیگر نیازی به تون کوین ندارید
خلاصه اخبار

استاندارد جدید کیف پول هوشمند W5 توسط بلاکچین TON تایید شد. یکی از قابلیت‌های جدید این استاندارد تراکنش‌های بدون گس فی است، این بدان معناست که کاربران برای انجام تراکنش‌ها روی شبکه تون دیگر نیازی ندارند هزینه‌ی تراکنش را با تون پرداخت کنند. برای مثال، شما برای انتقال تتر یا نات کوین در بستر شبکه …

استاندارد جدید کیف پول هوشمند W5 توسط بلاکچین TON تایید شد. یکی از قابلیت‌های جدید این استاندارد تراکنش‌های بدون گس فی است، این بدان معناست که کاربران برای انجام تراکنش‌ها روی شبکه تون دیگر نیازی ندارند هزینه‌ی تراکنش را با تون پرداخت کنند. برای مثال، شما برای انتقال تتر یا نات کوین در بستر شبکه تون، می‌توانید هزینه تراکنش را با تتر یا توکن NOT پرداخت کنید.

به گزارش میهن بلاکچین، تیم مرکزی تون (TON) با همکاری کیف پول تون کیپر (Tonkeeper)، استاندارد کیف پول هوشمند W5 را راه‌اندازی کرده است. این استاندارد به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌های روی شبکه تون را بدون نیاز به پرداخت با تون کوین ثبت کنند.

استاندارد جدید کیف پول هوشمند W5 باعث رشد شبکه تون می‌شود

کیف پول هوشمند W5 ابتدا توسط تون کیپر توسعه داده شد و سپس تیم اصلی تون آن را به عنوان یک کیف پول استاندارد تایید کرد. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد زمانی که در حال ارسال تتر (USDT) هستند، از تتر برای پرداخت هزینه تراکنش‌ استفاده کنند، و زمانی که در حال ارسال نات کوین هستند، از نات کوین (NOT) برای پرداخت هزینه تراکنش استفاده کنند.

اُلِگ آندریِف (Oleg Andreev)، مدیرعامل تون کیپر گفت:

کیف پول هوشمند W5 مرز امکانات در بلاکچین تون را جابجا کرده است. همکاری ما با تیم اصلی تون باعث می‌شود تا کاربران در عین سادگی، امنیت فوق‌العاده و بهره‌وری بالایی را تجربه کنند. ساده بودن آن باعث می‌شود همه‌ کاربران از ارزهای دیجیتال استفاده کنند و هرکسی برای خودش مقداری ارز دیجیتال داشته باشد.

به همین دلیل، کاربران دیگر نیاز ندارند که برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در حساب خود تون نگهداری کنند. این موضوع موانع پیوستن افراد جدید به این شبکه را از بین می‌برد.

آناتولی ماکوسوف (Anatoliy Makosov)، مدیر فنی تیم مرکزی تون، افزود:

کیف پول هوشمند جدید W5 به منظور همه‌گیرتر کردن تراکنش‌های تون طراحی شده است و کمک می‌کند این شبکه بین کاربران راحت‌تر پذیرفته شود. ویژگی‌های جدید این کیف پول هوشمند، مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، بازیابی رمز عبور و تراکنش بدون گس فی (Gas Fee) که با همان تتر یا نات پرداخت می‌شود را ارائه می‌دهد، که شروع به کار در شبکه تون را برای همه ساده‌تر می‌کند.

این استاندارد جدید پردازش موازی پیشرفته را نیز امکان‌پذیر می‌سازد که به کاربران اجازه می‌دهد تا 255 تراکنش را به طور همزمان انجام دهند. این ویژگی قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند 255 تا NFT را به طور همزمان به کلکسیونرهای مختلف ارسال کرده یا تراکنش‌های غیرمتمرکز متعدد را به راحتی مدیریت کنند. همچنین ویژگی‌های امنیتی خوبی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، قفل کردن کیف پول و بازیابی رمز آن را برای کاربران فعال می‌کند.

این استاندارد جدید اکنون در ولت تون کیپر فعال شده است و انتظار می‌رود به زودی در کیف پول‌های TON Space و MyTonWallet نیز عرضه شود و در ماه‌های آینده در کیف پول‌های دیگری هم که مبتنی بر تون هستند ادغام شود. گفتنی است برای فعال کردن آن می‌توانید از بخش تنظیمات (Setting) کیف پول تون کیپر گزینه W5 را انتخاب کرده و کلمات بازیابی خود را وارد کنید.

تون ادعا می‌کند که ماهانه 5.8 میلیون کیف پول فعال در بلاکچین خود دارد. ویژگی تراکنش بدون گس فی، طراحی شده است تا ورود کاربران جدید به این بلاکچین را ساده‌تر کند و بتواند کاربران بیشتری از 950 میلیون کاربر تلگرام را جذب کند.

میانگین متحرک هفت روزه ولت‌های فعال روزانه شبکه تون در سال 2024 افزایش یافته و در 24 جولای (3 مرداد) به بیش از 350 میلیون رسیده است. این رشد به‌دلیل معرفی و موفقیت بازی‌های محبوب تلگرامی مانند نات کوین، همستر کامبت و یس کوین است.

نمودار آدرس های فعال شبکه تون – منبع: دبلاک

مرجع: میهن بلاکچین