رازهای پشت پرده حادثه معدن طبس

رازهای پشت پرده حادثه معدن طبس

بازدید نمایندگان مجلس از معدن طبس

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در محل حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو در طبس حاضر شدند. در این بازدیدها، تیم نمایندگان مجلس چندین بار از محل حادثه و بخش‌های مختلف این معدن بازدید کرده‌اند. بعد از جلسات متعدد با وزرای کشور، صمت و کار، مسئولان قضایی، دستگاه‌های اجرایی استانی، کارشناسان متخصص و مدیران معدن، تصمیم گرفته شده که کارشناسی دقیقی از تمامی ابعاد حادثه توسط مسئولان وزارت صمت و دستگاه قضایی انجام شود و گزارش نهایی برای تصمیم‌گیری مناسب و دقیق به مجلس ارائه شود.

علت بروز حادثه چه بود؟

علت بروز حادثه در معدن طبس به تصاعد گاز متان و انفجار در محل بلوک C معدن زغال‌سنگ طبس و سرایت آن به تونل بلوک B برمی‌گردد. در این حادثه، 52 نفر از کارگران جان خود را از دست دادند. این سؤال برای تیم اعزامی مجلس مطرح است که گاز متان در چه فاصله‌ای به بلوک B رسیده و آیا امکان خروج کارگران از این بلوک در آن مدت زمان وجود داشته است یا خیر؟ تاکنون پاسخی برای این سؤال مشخص نشده است.

پیکر حدود 14 نفر از کارگران هنوز خارج نشده‌اند و تیم عملیات و امداد و نجات در حال تخلیه گاز متان و خارج کردن پیکر کارگران عزیز می‌باشند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نحوه استخراج سنتی زغال سنگ در این معدن احتمال وقوع خطرات بعدی را افزایش می‌دهد. بنابراین، تداوم فعالیت معدن با چنین شرایطی می‌تواند وقوع حادثه‌های مشابه را محتمل کند. به همین دلیل، معدن طبس و سایر معادن مشابه باید به سمت مکانیزه شدن، مانیتورینگ دقیق و زه‌کشی گاز متان حرکت کنند.

قول مالی نمایندگان به خانواده های داغ دیده

علاوه بر این، حقوق کارگران فوت شده به صورت کامل 30 روزه به همراه خسارت و دیه آنها در کمتر از یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *