رئیس کارکنان کاخ‌سفید در دوران ترامپ: او به دنبال فرماندهانی مانند ژنرال‌های هیتلر بود

رئیس کارکنان کاخ‌سفید در دوران ترامپ: او به دنبال فرماندهانی مانند ژنرال‌های هیتلر بود
خلاصه اخبار

جان کلی، رئیس کارکنان کاخ‌سفید در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ می‌گوید نامزد جمهوریخواهان به او گفته بود به فرماندهانی مانند فرماندهان آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی نیاز دارد.

به گزارش خبرآنلاین از یورونیوز، به گفته وی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به او گفته بود که آدولف هیتلر «کارهای خوب هم انجام داده بود.»

رئیس پیشین کارکنان کاخ‌سفید در بخشی از سخنانش همچنین اذعان کرد که شخصیت دونالد ترامپ با تعریف یک «فاشیست» همخوانی دارد.

جان کلی بین سال‌های 2017 تا 2019 رئیس دفتر کارکنان کاخ‌سفید و نزدیکترین دستیار دونالد ترامپ بود. او یک فرمانده بازنشسته ارتش ایالات متحده است. جان کلی از مدتها پیش به یکی از منتقدان دونالد ترامپ تبدیل شده است.

دونالد ترامپ وعده داده است که در صورت انتخاب مجددش به ریاست‌جمهوری از ارتش برای مقابله با «دشمن داخلی» استفاده خواهد کرد. نامزد جمهوریخواهان گروهی از مخالفانش را «دشمن داخلی» می‌خواند.

کامالا هریس، رقیب دونالد ترامپ و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌رو در واکنش به اظهارات جان کلی گفت که سخنان رئیس پیشین کارکنان کاخ‌سفید به رای‌دهندگان امکان می‌دهد تا دونالد ترامپ را واقعا بشناسند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات دیگر افرادی مانند جان کلی در کاخ‌سفید حضور نخواهند داشت تا او را کنترل و هدایت کنند.

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ ادعاهای جان کلی را رد کرده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ و کامالا هریس در هفت ایالت تعیین‌کننده (ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، نوادا، آریزونا، کارولینای شمالی و جورجیا) رقابت تنگاتنگی دارند.

کارزار کامالا هریس امیدوار است تا با کمک گروهی از جمهوریخواهان مخالف دونالد ترامپ مانند لیز چنی، عضو پیشین کنگره و جان کلی بتواند نظر رای‌دهندگان مستقل را جلب کند.

پیش از جان کلی، مارک میلی، یکی دیگر از مقام‌های نظامی ارشد آمریکا و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این کشور گفته بود که دونالد ترامپ «تا مغز استخوان یک فاشیست است». او از دونالد ترامپ به عنوان «خطرناک‌ترین فرد» در ایالات متحده یاد کرده بود.

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *