رئیس سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگوی مجلس باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگوی مجلس باشد
خلاصه اخبار

عض کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پنج همت آقای همتی وزیر اقتصاد اعلام کرد و 10 همت هم بانک‌ها باید تخصیص دهند. آقای پورمحمدی اگر کمک نکند در سال 1403 که باید اعتبار لازم اختصاص داده شود و از آن استفاده کنند، اعتباری برای این کار نمی‌ماند.

به گزارش تجارت نیوز ،

هادی محمدپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره توضیحات مطرح‌شده از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص بودجه اشتغال و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تجارت‌نیوز گفت: آقای پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، باید پاسخگوی مجلس باشد.

پورمحمدی اعلام کرد آمادگی حمایت از بخش اشتغال روستایی را داریم

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایشان اعلام کرد ما آمادگی حمایت بخش اشتغال روستایی را داریم افزود: پنج همت آقای همتی وزیر اقتصاد اعلام کرد و 10 همت هم بانک‌ها باید تخصیص دهند. آقای پورمحمدی اگر کمک نکند در سال 1403 که باید اعتبار لازم اختصاص داده شود و از آن استفاده کنند، اعتباری برای این کار نمی‌ماند. 

سازمان برنامه و بودجه باید بودجه حساب اشتغالزایی را سر موعد مقرر واریز کند

محمدپور با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر وجود مبلغی در حساب پیشرفت و عدالت برای اشتغال‌زایی و موکول کردن بودجه امسال به زمان خالی شدن این حساب تاکید کرد: ایشان می‌گوید هر وقت لازم شد بودجه 1403 حساب پیشرفت و عدالت را که مربوط به اشتغال‌زایی است اختصاص می‌دهد اما این اعتبار باید هر سال سر موعد مقرر اختصاص یابد. چون اگر ایشان بخواهد منتظر بماند و بودجه لازم را به‌موقع نپردازد، پروژه‌های اقتصادی بخش روستایی و وام‌ها معطل می‌مانند و نمی‌توان کمکی به آنها کرد.

محمدپور درباره صحبت‌های رئیس برنامه و بودجه مبنی بر مجوز نداشتن برای برداشت گفت، بیایند مجوز بگیرند.

پورمحمدی برای اختصاص بیشتر بودجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز بگیرد

او ادامه داد: ایشان در بحث یک درصد ارزش افزوده مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت 50 همت بر اساس قانون مصوب دولت تخصیص داده است. کل این مبلغ هم 70 میلیون تومان است و برای برداشت بیشتر نیاز به مجوز دارد. مجوز را هم یا باید از مجلس بگیرد یا از سران قوا. 

او افزود: قرار شد ایشان فردا در جلسه هیات دولت موضوع را مطرح کند، اگر در هیات دولت تصویب شد به صحن بیاید و مطمئن باشید که صحن هم به آن رای می‌دهد.

اگر برای مجوز برداشت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق سران قوا اقدام کنند کار سریع‌تر انجام می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره زمان‌بر بودن ارائه لایحه به صحن نیز توضیح داد: هفته آینده صحن تعطیل است و اگر قرار بر لایحه باشد می‌ماند برای دو هفته بعد اما اگر از طریق سران قوا اقدام شود کار زودتر به سرانجام می‌رسد. باید دید آقای پورمحمدی کدام راه را انتخاب می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *