رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا رسماً سکان وزارت خزانه‌داری را در دست گرفت

رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا رسماً سکان وزارت خزانه‌داری را در دست گرفت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

رای اعتماد مجلس سنای آمریکا به جنت یلن

مجلس سنای آمریکا سرانجام در روز دوشنبه جنت یلن(Janet Yellen) را به عنوان وزیر خزانه‌داری تایید کرد. وی با کسب 76 رای موافق در برابر 12 رای مخالف توانست تایید سنا برای تصدی وزارت خزانه‌داری آمریکا را به‌دست آورد.

جنت یلن(Janet Yellen)، یکی از طرفداران بیت کوین محسوب نمی‌شود اما وعده داده است که چهارچوب قانونی مشخصی را برای رمزارزها وضع خواهد کرد.

یلن که از سال 2014 تا 2018 ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده داشته است، در اکتبر 2018 اعلام کرد که یکی از طرفداران بیت کوین نیست و بر اساس گزارش کوینیت در جلسه‌ی پرسش و پاسخ مجلس رمزارزها را ابزاری برای تامین مالی تروریسم و پولشویی معرفی کرده است. با این وجود، در یادداشت تکمیلی خود که اخیراً به مجلس سنا ارسال کرده بود بر ضرورت بهره‌گیری از مزایای به‌کارگیری رمزارزها برای بهبود بهره‌وری سیستم مالی نیز تاکید کرده است.

ریاست سازمان‌های دولتی نظارت بر فعالیت‌های مالی

وی به عنوان وزیر خرانه‌داری آمریکا ریاست چند سازمان دولتی همانند شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی(FinCEN) و دفتر کنترل ارز آمریکا(OCC) را بر عهده دارد که قانون‌گذاری و نظارت بر رمزارزها در حوزه‌ی وظایف آن‌ها قرار دارد.

شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی بر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم متمرکز شده است، در حالی که دفتر کنترل ارز ایالات متحده‌ی آمریکا قانون‌گذاری و نظارت بر فعالیت بانک‌های آمریکایی و موسسات اعتباری را بر عهده دارد.

وزیرخزانه‌داری آمریکا برای برطرف ساختن طیف وسیعی از مشکلات مالی و اقتصادی آمریکا همانند مشکلات اقتصادی ایالات متحده‌ی آمریکا ناشی از همه‌گیری ویروس کووید 19 تلاش خواهد کرد. تحلیلگران با توجه به سیاست‌های اعلام شده توسط یلن پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی آمریکا در دوره‌ی ریاست جمهوری بایدن همچنان به چاپ پول ادامه خواهد داد و در نتیجه تضعیف دلار آمریکا و قدرتمند‌تر شدن بیت کوین و دیگر رمزارزها را شاهد خواهیم بود.

نظر شما نسبت به تایید جنت یلن به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا چیست؟ آیا شرایط صنعت رمزارزها در دوران فعالیت جنت یلن بهبود خواهد یافت؟ یا هفتاد و هشتمین وزیر خزانه‌داری آمریکا قوانین سختگیرانه‌تری را برای صنعت رمزارزها اجرایی خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.