رئیس جدید سازمان اطلاعات نظامی پاکستان منصوب شد

رئیس جدید سازمان اطلاعات نظامی پاکستان منصوب شد
خلاصه اخبار

به گفته یکی از منابع امنیتی و کانال تلویزیون محلی پاکستان، اسلام‌آباد «محمد عاصم مالک» را به‌عنوان مدیرکل سازمان اطلاعات نظامی پاکستان منصوب کرد که نخستین تغییر در این پست کلیدی از ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، این خبر در حالی منتشر شد که نقش سیاسی این آژانس با نظارت شدید مواجه شده است. رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی پاکستان به دلیل حمایت از اهداف سیاسی عمران خان، نخست وزیر برکنار شده و زندانی این کشور، دستگیر شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چند نفر از قضات ارشد پاکستانی در نامه‌ای به رئیس دادگستری اعلام کردند که جاسوس‌های این سازمان به آنها فشار آورده‌اند تا علیه عمران خان رای صادر کنند.

یکی از منابع مطلع نیز گفت، محمد عاصم مالک که در حال حاضر به عنوان قاضی ارتش خدمت می‌کند و فارغ‌التحصیل فورت لیونورث در ایالات متحده است، در 30 سپتامبر به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

سمت مدیرکل این سازمان که معمولا توسط یکی از افسران نظامی برعهده گرفته می‌شود، یکی از مهمترین و بانفوذترین سمت‌ها در پاکستان است.

ارتش پاکستان که اعمال فشار بر قضات یا هرگونه نقش در سیاست را انکار می‌کند، از سال 1958 برای بیش از سه دهه بر پاکستان حکومت کرد و همچنان بر حوزه‌های کلیدی حکومت در این کشور کنترل دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *