رئیس‌جمهور صدای مردم در سازمان ملل بود/پزشکیان «وفاق ملی» ما را به رخ جهانیان کشید

رئیس‌جمهور صدای مردم در سازمان ملل بود/پزشکیان «وفاق ملی» ما را به رخ جهانیان کشید
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در زبان دکتر پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل کاملا روان و شفافیت بیان شد، گفت: بیانات او برگرفته از دیدگاه‌های مردم بود.

«جواد هروی» در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره سخنان رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: حضور دکتر پزشکیان در مجمع سازمان ملل این نوید را می‌دهد که ما بتوانیم فضای جدیدی را در عرصه جهانی به خصوص با محوریت برخی از مطالب از جمله بحث تعامل با جهان و اجرای طرح‌های منطقه‌ای باز کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه تشنج‌زدایی که در بیانات او بود حاکی از این است که ما به‌دنبال جنگ نیستیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان صلح و امنیت در جهان به صورت گسترده، در منطقه خاورمیانه به شکل خاص و در جمهوری اسلامی ایران به صورت ویژه است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از زبان دکتر پزشکیان به صورت شفاف بیان شد و جمهوری اسلامی به هیچ عنوان خواهان به مخاطره افتادن منافع کشورها چه در فضای خاورمیانه و چه در فضای جهانی نیست.

رئیس‌جمهور صدای مردم در سازمان ملل بود

هروی تاکید کرد: بیانات دکتر پزشکیان در واقع برگرفته از دیدگاه‌های مردم ما و مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه بعضی از رسانه‌های جهان در ماه‌های گذشته مدعی می‌شدند که رویکرد جمهوری اسلامی رویکردِ آرام و تعامل‌بخش نیست، تصریح کرد: در حالی که فرمایشات شب گذشته دکتر پزشکیان حاکی از این بود که رویکرد جمهوری اسلامی ایران به سمت صلح و آرامش جهانی است و ما خواهان هیچ تنشی در منطقه و جهان نیستیم و دست دوستی را به سمت همه عدالت‌خواهان جهان دراز می‌کنیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: نگاهی که رئیس جمهور به‌خصوص نسبت به فلسطین داشت و ظلمی که دولت جبار صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین دارد هم مورد تایید همه کسانی بود که در سازمان ملل صحبت کردند. همه این‌ها مؤید این است که همه رهبران و دولت‌های جهان خواهان امنیت، رفراندوم و حقوق حقه ملت فلسطین بوده و هستند.

هروی در توضیح این بخش از سخنان پزشکیان مبنی بر اینکه با برنامه‌ای مبتنی بر وفاق و همدلی وارد انتخابات شد، گفت: یکی از مباحثی که معمولاً دولت‌های بیگانه و مخالف جمهوری اسلامی در عرصه جهانی مطرح می‌کنند، درگیری‌های داخلی و فضای متشنج سیاسی در درون جمهوری اسلامی است.

ساختار درون نظام جمهوری اسلامی کاملا مبتنی بر وفاق است

وی اظهار کرد: نگاهی که دکتر پزشکیان در سخنان خود در سازمان ملل به همه رسانه‌های جهان القا کرد این بود که ما چنین موضعی درخصوص کشورمان نداریم و ساختار درونی نظام جمهوری اسلامی کاملا مبتنی بر وفاق است و خودشان هم اشاره کردند که آنچه در ماه‌های گذشته انجام شد حاکی از وفاق گروه‌های مختلف سیاسی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه رئیس جمهور رسماً اعلام کرد که من نماینده جمهوری اسلامی ایران هستم و این پیام وفاق و دوستی و فضای صلحی که در درون کشور است را به بیرون هم اعلام می‌کنم، افزود: تصور می‌کنم نگاه او حداقل به بحث مجامع سیاسی و تصمیم‌گیر جهانی یک انعکاس از وفاق داخلی در صحنه سیاسی جهان بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *