رئیس‌جمهور در سازمان ملل اقدامات ضدحقوق بشر آمریکایی‌ها را افشا کرد

رئیس‌جمهور در سازمان ملل اقدامات ضدحقوق بشر آمریکایی‌ها را افشا کرد
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل دارای نقاط برجسته و قابل توجهی بود که مهمترین آنها محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و افشای اقدامات ضد حقوق بشری آمریکایی‌ها بود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا ، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنرانی آقای پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل دارای نقاط برجسته و قابل توجهی بود.

وی افزود: یکی از نقاط برجسته سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با موضوع غزه و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین بود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنرانی خود به تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه ملت ایران توسط آمریکا اشاره کرد و با افشای رفتارهای غیرانسانی هیات حاکمه آمریکا علیه ملت ایران اقدامات ضد حقوق بشر آنها در این بخش را افشا کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان خطاب به ملت آمریکا گفت که ما نه شما را تحریم کرده‌ایم و نه پشت مرزهای شما پایگاه نظامی زده‌ایم، اما دولت مردان شما هم بیماران ما را تحریم دارویی کرده‌اند و هم با ایجاد پایگاه نظامی در مرزهای کشور ما امنیت مردم ما را تهدید کرده‌اند.

وی گفت: آقای رئیس‌جمهور در این سخنرانی، رفتارهای غیرانسانی و ضد حقوق بشری آمریکا و متحدانش که با فضاسازی رسانه‌ای پنهان شده و وارونه جلوه داده می‌شود و با فضاسازی سعی دارند اینگونه رفتارهایشان را قانونی و در چهارچوب حقوق بشر تعریف کنند افشا کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین سفر نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نیویورک، اول مهرماه به منظور سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد اما شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل منطقه و بین‌المللی تنها دستاورد این سفر نبود. «مسعود پزشکیان» در سه روز کاری فشرده با سران 15 کشور دیدار و رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک برگزار کرد. سفر رئیس‌جمهور به نیویورک با یک سوغاتی تاریخی برای مردم ایران نیز همراه بود و بازگشت 110 لوح دوره هخامنشیان و داریوش اول شیرینی این سفر را برای ایرانیان صدچندان کرد.

وی دیدارهایی نیز با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اعضای گروه الدر (ریش سفیدان متنفذ)، جمعی از رهبران ادیان الهی، جمعی از علمای دینی، اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی، نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، نخبگان علمی ایرانی مقیم آمریکا و دیداری نیز با ایرانیان مقیم آمریکا داشت.

رئیس‌جمهور همچنین در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند اظهار داشت: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

در جریان سفر سه روزه به نیویورک رئیس‌جمهور با روسای جمهور سوئیس، فنلاند، ترکیه، تاجیکستان، صربستان، فرانسه و بلغارستان، رئیس شورای حکومتی سودان، نخست وزیران پاکستان، نروژ و لبنان، ولیعهد کویت، وزیر خارجه چین، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

پزشکیان پس از بازگشت به تهران با تاکید بر اینکه در این سفر، کار چند ماه در 3 روز انجام شده است، گفت: دستاوردهایی که در این سفر داشتیم، کار چند ماه ما را سبک کرد چون باید با رؤسای کشورهای خارجی درباره مسائل مختلف گفت‌وگو می‌کردیم اما در این سفر فرصتی بود تا در سه روز بیش از 27 دیدار مختلف و 2 سخنرانی رسمی ارایه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با گفت‌وگوهای صورت گرفته، پیام صلح، صداقت و انسانیت جمهوری اسلامی ایران را در عمل پیاده شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *