ذره‌بین مجلس روی قانون ساماندهی خودرو

ذره‌بین مجلس روی قانون ساماندهی خودرو
خلاصه اخبار

دنیای اقتصاد: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون قرار شد قانون ساماندهی بازار خودرو در دستورکار قرار بگیرد و گزارش نظارتی درباره اجرای آن را تدوین کرده تا برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شود. زهرا سعیدی درباره بررسی وضع بازار خودرو و کیفیت خودروهای تولیدی در این کمیسیون، گفت: جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور نمایندگانی از شرکت‌های خودروساز، قطعه‌سازان و فعالان این حوزه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مشترک، نمایندگان دغدغه مردم را مطرح کردند، افزود: خودروسازان و قطعه‌سازان نیز مسائل، مشکلات و نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه یکی از موارد مطروحه در این جلسه، نقش منفی دلالان در بازار و قیمت خودرو بود، ادامه داد: دلالان سبب بالا رفتن قیمت خودرو می‌شوند و این موضوع سبب نارضایتی مشتریان شده است. سعیدی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه از سوی نمایندگان مطرح شد، بحث کیفیت خودروها و وضع استاندارد آنها بود، گفت: پس از انجام گفت‌وگو‌ها قرار شد بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود تا روشن شود که آیا خودروسازان تفاوتی بین عرضه خودروی استاندارد و غیراستاندارد قائل هستند؟ به عبارتی باید مشخص شود موضوع استاندارد بودن خودروها از سوی خودروسازان، رعایت می‌شود؟

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که باعث نارضایتی مردم شده، تاخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی است، گفت: مساله تاخیر در ارائه خودروها، تعهد ارزی و قیمت دستوری از دغدغه‌هایی بود که در این جلسه مطرح و درباره آنها بحث و تبادل نظر شد. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن همچنین با اشاره به قانون ساماندهی بازار خودرو، بیان کرد: اعضای کمیسیون صنایع از بعد نظارتی بر اجرای این قانون نظارت خواهند کرد و تلاش اعضای کمیسیون، نظارت بر قانون ساماندهی بازار خودرو است و قرار شد این موضوع در دستورکار قرار بگیرد و گزارش نظارتی آن را تدوین کنیم تا برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شود.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *