دیوار حائل جدید در رام الله .. انزوا و غارت و رنج بیشتر برای فلسطینی‌ها

دیوار حائل جدید در رام الله .. انزوا و غارت و رنج بیشتر برای فلسطینی‌ها
خلاصه اخبار

مقامات رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائلی به طول چندین کیلومتر را آغاز کرده اند.

العالم – فلسطین اشغالی

این دیوار از شهرک سنجل تا ورودی شهرک ترمسعیا امتداد دارد. هر دو شهرک در شمال شرقی رام الله در بخش مرکزی کرانه باختری واقع شده اند. با احداث این دیوار، هر دو شهر و بیش از 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی به تاراج می روند و در نتیجه رنج و مصیبت مردم چندین برابر می شود.

بهاء فقهاء، شهردار سنجل به “العربی الجدید” گفت: این دیوار در راستای اجرای طرح موسوم به “معامله قرن” احداث می‌شود. رژیم صهیونیستی عزم خود را برای اجرای این طرح استعماری جزم کرده است و از هر بهانه دروغینی برای پیشبرد این طرح استفاده می‌کند. این رژیم ادعا می کند که هدفش از این کار، دفاع از شهرک نشینان صهیونیست در برابر سنگ پرانی جوانان فلسطینی به خودروهای آنها در حین عبور از جاده است. اما آیا این کار می تواند سرقت هکتارها زمین و دست اندازی بر دو شهرک بزرگ را توجیه کند؟ رژیم اشغالگر در اجرای این طرح به هیچ کس رحم نمی کند.

شهرک سنجل از چهار طرف در احاطه 5 شهرک صهیونیست‌نشین و یک پادگان ارتش رژیم اشغالگر است و اکنون رژیم صهیونیستی بهترین و حاصل‌خیزترین زمین را در این منطقه تصاحب کرده است.

شهردار سنجل گفت: “رژیم صهیونیستی می‌خواهد با اجرای این طرح، شهرک های خود را به هم وصل کند؛ به این ترتیب ما باید منتظر شکل گیری مجموعه شهرکی بسیار بزرگی باشیم که با برج های دیده بانی نظامی و دوربین های الکترونیکی حفاظت می شوند. موقعیت جغرافیایی برخی از این شهرک ها به گونه ای است که تنها زمین های کشاورزی متعلق به شهرک سنجل بین آنها فاصله انداخته است و تنها راه متصل کردن آنها، تصاحب هزاران هکتار زمین است”.

ساخت این دیوار، رفت و آمد شهروندان سنجل را دشوار کرده و آنها را وادار به عبور و مرور از راه های جایگزین برای دسترسی به جاده اصلی می کند.

اما مهمترین خطر ایجاد این دیوار به گفته شهردار سنجل، کوتاه شدن دست شهروندان این شهرک از زمین های کشاورزی آن سوی “خیابان 60” است. بنابراین بیم آن می رود که این طرح، مقدمه تکمیل دیواری در امتداد خیابان نابلس قدیم واقع در شمال سنجل و جدا شدن کامل این شهرک از اراضی “ج” – متعلق به اهالی این شهرک – به عنوان مقدمه تصاحب آن باشد.

مرجع: العالم