دو برابر نیاز کشور پهنای باند تامین کرده‌ایم

دو برابر نیاز کشور پهنای باند تامین کرده‌ایم
خلاصه اخبار

سرعت و کیفیت پایین اینترنت سال‌هاست که گریبان کاربران را گرفته است. از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سعی کرده که با توسعه زیرساخت‌ها این مشکلات را حل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موضوع توسعه فناوری فیبر نوری در کشور یکی از مهمترین اقداماتی بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر روی آن تاکید داشت.

در همین راستا عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ و در بازدید از غرفه ایرانسل گفت:تکنولوژی اینترنتی که پیش از این در کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت، VDSL با سرعت 40 مگابیت بر ثاینه بود. اما اکنون شاهد نسل جدیدی از اینترنت بر بستر فیبر نوری خواهیم بود. اینترنت فیبر نوری سرعتی نزدیک 1000 مگابیت بر ثانیه دارد.

زارع پور چندی پیش اعلام کرده بود که در بیش از 200 شهر، پروژه فیبر نوری تکمیل و به اتمام رسیده است و 8 میلیون خانوار ایرانی زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند.

علاوه بر توسعه فیبر نوری، افزایش پهنای باند اینترنت کشور موضوع دیگری بود که وزارت ارتباطات سعی داشت آن را پیش ببرد تا زیرساخت لازم برای اقتصاد دیجیتال در کشور فراهم گردد.

زارع پور همچنین در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز که دو برابر شدن پهنای باند چه تاثیری در تجربه کاربران خواهد گذاشت، گفت: در حال حاضر وزارت ارتباطات دو برابر مصرف عادی کشور پهنای باند تامین کرده است. این تامین نیاز باعث می‌شود که کاربران سرعت و کیفیت بیشتری را در دسترسی به اینترنت تجربه کنند و همچنین قطعی اینترنت که گاهی به دلیل ترافیک در پنهای باند ایجاد می‌شد تا حد زیادی کاهش یابد.

وی افزود: مصرف فعلی پهنای بند در کشور 5.5 است که وزارت ارتباطات ظرفیت 10.8 تامین کرده است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *