دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما به پایان رسیده است

دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما به پایان رسیده است
خلاصه اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی است که به سر رسیده است.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی با اشاره به بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت :بخش ایران در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس پیام‌های زیادی در خود دارد. »

وی گفت : از نظر ما، روشن است که مسیر همکاریِ با احترام، که از سوی ما در ملاقات‌های مختلف، از جمله در نیویورک به آنها پیشنهاد شد، اکنون با تمایل اروپا برای «تقابل» پاسخ داده شده است – از طریق تحریم پروازهای مسافری و ایراد اتهام عبث «اشغالگری» به ایران!

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌اند و تا ابد نیز چنین خواهد بود. ، تصریح کرد : دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی است که به سر رسیده است .

به گزارش ایسنا ، در بخشی از بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که در روز چهارشنبه در بروکسل برگزار شده بود با اشاره به موضوع ایران آمده است:«ما بر اهمیت تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران و توقف گسترش موشک‌های بالستیک و پهپادها و هرگونه فناوری که امنیت 2 منطقه ما و فراتر از آن را تهدید می‌کند و همچنین صلح و امنیت بین‌المللی را در نقض قوانین و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد تضعیف می‌کند، تاکید می‌کنیم. 

ما علاقه مشترک خود را به گفت‌وگوی نزدیک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در مورد این مسائل ابراز می‌داریم. ما از ایران می‌خواهیم کاهش تنش منطقه‌ای را دنبال کند. 

ما به راه‌حل دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران متعهد هستیم. ما از این که پیشرفت‌های هسته‌ای بی‌وقفه ایران در پنج سال گذشته، بازگشت به برجام را به طور فزاینده‌ای دشوار کرده است، متاسفیم..

ما از ایران می‌خواهیم تمام تعهدات پادمانی خود را تحت پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای اجرا کند و به اجرای پروتکل الحاقی بازگردد. ما در عزم راسخ خود مبنی بر اینکه ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای تولید کند یا به دست آورد، اشتراک‌نظر داریم.

ما بر اهمیت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعهد پایدار خود برای اطمینان از اینکه خلیج فارس و منطقه وسیع‌تر عاری از سلاح‌های هسته‌ای باقی بماند، مجدداً تاکید می‌کنیم. 

ما بر اهمیت پایبندی به قوانین بین‌المللی، شامل منشور سازمان ملل متحد، بر اساس احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، عدم مداخله در امور داخلی و خودداری از توسل به زور یا تهدید، تاکید می‌کنیم.»

 در این بیانیه با طرح ادعاهایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران آمده است :« در این راستا، ما از ایران می‌خواهیم به اشغال سه جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *