دلار تهران در انتظار سیگنال‌های هرات و غزه! /پیش بینی قیمت دلار ۱۰ آبان

دلار تهران در انتظار سیگنال‌های هرات و غزه! /پیش بینی قیمت دلار ۱۰ آبان
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: قیمت دلار روز گذشته به مرز ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.اما در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار در روز چهارشنبه را چگونه پیش بینی کرده اند؟

به گزارش اقتصادنیوز، در روز سه‌شنبه همزمان با خبر رایزنی ایران و قطر برای 52 زندانی از 240 زندانی اسرائیلی در دست حماس، نیویورک‌تایمز مدعی شد حمله زمینی اسرائیل آغاز شد.از سوی دیگر رسانه ها از شدت گرفتن حملات انصارالله یمن به اسرائیل خبر دادند. همین امر موجب شد که سطح تقاضا در بازار ارز تهران برای اسکناس آمریکایی بار دیگر تقویت شود. 

آنطور که بررسی ها نشان می دهد قیمت دلار که روز گذشته با گپ مثبت 250 تومانی باز شد و در نیمه ظهر با 51 هزار و 500 تومان به فروش رسید. این پایان ماجرا نبود و در معاملات عصر قیمت دلار به مرز 51 هزار و 800 تومان رسید.

 در بازار مجاور تهران نیز، نرخ دلار هرات روز گذشته فعالیت خود را در مرز 51 هزار تومان آغاز کرد. آن طور که معامله‌گران مدعی بودند هر برگ اسکناس آمریکایی در نیمه معاملات نقدی دیروز در حول‌وحوش 51 هزار و 250 تومان نرخ‌گذاری شد که در مقایسه با روز دوشنبه نزدیک به 500 تومان رشد را نشان می‌دهد.

در کنار هرات، امروز نرخ حواله درهم نیز زمینه‌ساز افزایش انتظارات در بازار دلار شد. قیمت درهم که روز دوشنبه در حدود 14 هزار و 10 تومان به کار خود پایان داده بود در چهارمین روز هفته به 14 هزار و 120 تومان رسید.

به عقیده معامله‌گران فنی قیمت دلار هرات در چند وقت اخیر بین 51 هزار و 300 تا 51 هزار و 600 تومان نوسان رفت و برگشتی را ثبت کرده است و در صورتی که در این دو مرز به تثبیت نهایی برسد مسیربعدی اسکناس آمریکایی ددر هرات تعیین خواهد شد . اگر قیمت دلار امروز بالای 51 هزار و 600 تومان تثبیت دهد مقاومت مهم بعدی 52 هزار و 200 تومان خواهد بود.

اما اگر قیمت دلار هرات امروز زیر مرز مقاومت 51 هزار و 600 تومان تثبیت دهد اولین حمایت آن محدوده 51 هزار و 200 تا 300 تومان خواهد بود که اگر این سطح حمایتی از دست برود می‌تواند وارد کانال 50 هزار تومان شود.

از سوی دیگر اگر قیمت درهم امارات امروز بالای 14 هزار و 100 تومان تثبیت دهد کار دلار برای عبور از مقاومت 51 هزار و 600 تومان راحت خواهد شد در غیر این صورت دلار از این ناحیه عبور نمی‌کند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز