دلار استرالیا در بالاترین سطوح

دلار استرالیا در بالاترین سطوح
خلاصه اخبار

دلار آمریکا امروز در رقمی مشابه عدد بسته‌شدن هفته‌ی گذشته، پایدار ماند، در حالی که دلار استرالیا با افزایش 0.7 درصدی مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار آمریکا در روز چهارشنبه، پس از یک روز زیان و سپس افزایش، نزدیک به بسته‌شدن هفته‌ی گذشته ثابت ماند، در حالی که شاخص دلار، که ارز ایالات متحده را در برابر سبدی متشکل از شش همتای آن اندازه‌گیری می‌کند، در سطح 106.3 ثابت بود و در روز دوشنبه با توقف افزایش بی‌امان اخیر در بازدهی ایالات متحده، 0.55 درصد کاهش داشت.

یورو آخرین بار با رقم 1.0596 دلار و پوند در 1.2163 دلار بود که هر دو در آن روز ثابت ماندند که در واقع ذینفعان اصلی و سپس قربانیان نوسانات دلار محسوب شدند.

و اما در استرالیا، پیرو انتشار داده‌هایی که حاکی از افزایش 1.2 درصدی و فراتر از انتظار شاخص قیمت مصرف کننده استرالیا در سه ماهه سوم بود، دلار استرالیا 0.7 درصد افزایش یافت و به سطح 0.6400 یا به بالاترین حد دو هفته‌ی اخیر رسید که نسبت به سه ماهه قبل، حکایت از 0.8 درصد افزایش دارد. این موضوع معامله‌گران را بر آن داشت تا شانس افزایش احتمالی نرخ توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در ماه آینده را کاهش دهند.

دلار استرالیا

و اما ین ژاپن در سایه‌ی دلار پرقدرت، در نزدیکی آستانه 150 حفظ شد، ارز ژاپن پیش از این نیز در سطح 149.9 به ازای هر دلار باقی ماند و معامله‌گران از این رو، چشم‌انتظار هرگونه نشانه‌ای از مداخله‌ی مقامات ژاپنی شدند. نگرانی فعالان بازار مبنی بر اینکه مقامات ژاپنی برای حمایت از این ارز وارد عمل خواهند شد، بدان معناست که حرکت‌های کوتاه‌مدت اخیر دلار پس از سطح 150 تداوم نخواهد داشت. به علاوه، همگام با افزایش نرخ‌های بهره جهانی، فشار بر بانک ژاپن برای تغییر کنترل بازده اوراق قرضه نیز افزایش یافته است.

در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، بیت کوین آخرین بار با کاهش 33863 دلاری، نزدیک به بالاترین حد خود در 18 ماه گذشته بود که در روز سه شنبه ثبت کرد. گفتنی است بزرگترین ارز دیجیتال جهان در این هفته دچار افت شد؛ البته در روز دوشنبه به دلیل گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قریب‌الوقوع‌بودن یک صندوق قابل معامله بیت کوین در مبادلات، افزایش 10 درصدی را به ثبت رساند.

بیت کوین

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز