دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در میان مردم شکل داد

دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در میان مردم شکل داد
خلاصه اخبار

شیراز- ایرنا- پیشکسوت دفاع مقدس گفت: جنگ هشت ساله تحمیلی و دوران دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در مردمانی که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ حسین محمدی، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از سرزمین و میهن خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت را بعد اتحاد مردم در پیروزی انقلاب ایجاد کرد.

او اظهار کرد: در این عرصه مردم چنان با ایمانشان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت های بی شمار جنگ، ارزش هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.

دفاع مقدس، موجی از اتحاد را در میان مردم شکل داد

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: هرچند مرزهای جنوب و غرب کشور در مقطعی طولانی قربان گاه پاک ترین فرزندان این دیار شده بود، اما ایمان و قدرت روح والای آنان، این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد که تا امروز سایه حضورشان در آن جا موج می زند و خاک، عطر خود را از وجود این شهدا دارد.

سرتیپ محمدی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ایران و عراق تا مدتها شدت گرفته بود و بحرانی که در گذشته توسط 2 ابرقدرت وقت مهار می‌شد، به بحرانی تبدیل شد که یک طرف آن کشور انقلابی ایران و طرف دیگر 2 قطب جهانی قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، انگیزه آغازگران جنگ علیه ایران، ترکیبی از انگیزه منطقه‌ای و جهانی بود.

او اظهار کرد: دنیای تقسیم شده به بلوک‏ های شرق و غرب و منطق حاکم بر روابط و مناسبات نظام 2 قطبی، وقوع هر انقلابی با ماهیت دینی و اسلامی را خلاف منافع خود ارزیابی می‌کرد.

وی، در خصوص دستاوردهای جنگ تحمیلی گفت: ابتکارات و خلاقیت‌های فنی و مهندسی نظامی و طراحی نیازهای ویژه دوران دفاع مقدس از دستاوردهای بی‌نظیر در آن دوران است که رزمندگان اسلام موفق شدند با استفاده از این توانمندی‌ در حفظ نیروی انسانی، امکانات و تسهیل در دفاع نابرابر، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: تحول در حوزه صنایع دفاعی، از جمله ساخت انواع موشک‌ها، پیشرفت‌ در امور هوا فضا، افزایش توان پدافند هوایی، ساخت انواع هواپیما، بالگرد و کشتی،پ و ساخت انواع جدید هواپیماهای سبک شناسایی (پهپاد) این باور را در مراکز دانشگاهی و علمی- پژوهشی کشور ایجاد کرد که خواستن، توانستن است.

سرتیپ محمدی افزود: همچنین قطع وابستگی و اتکای به بیگانه در امر فناوری‌های جدید و درک فرایند رشد فناوری توسط متخصصان و نخبگان داخلی، فرهنگ خودباوری بود که در اندیشه رزمندگان کشورمان در دوران دفاع مقدس تجلی کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *