دعوت سخنگوی شورای نگهبان از کارشناسان برای ارسال نکات خود درباره لایحه قانون تجارت/ انتخابات میان دوره‌ای خبرگان و مجلس سال آینده برگزار می‌شود

دعوت سخنگوی شورای نگهبان از کارشناسان برای ارسال نکات خود درباره لایحه قانون تجارت/ انتخابات میان دوره‌ای خبرگان و مجلس سال آینده برگزار می‌شود
خلاصه اخبار

سخنگوی شورای نگهبان لایحه قانون تجارت را مفصل دانست و گفت: این لایحه بررسی‌های مفصلی لازم دارد و از کارشناسان می‌خواهیم تا نکات خود برای ما ارسال کنند.

– هادی طحان‌نظیف امروز، شنبه 28 مهر 1403 در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد شهید یحیی سنوار بیان کرد: این فرمانده مجاهد اجر عمری رشادت خود را دریافت کرد این فرماندهان می‌روند، اما راه وی ادامه خواهد داشت. به وعده الهی به زودی پیروزی جبهه مقاومت را خواهیم دید و دل‌ها به این توفیق روشن خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: این روز‌ها شاهد حملات ددمنشانه به مردم بی‌دفاع، کودکان مظلوم غزه و لبنان هستیم و این جنایات و فجایع نتیجه بی‌توجهی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی است.

وی گفت: در این میان حضور و پشتیبانی مردم از مقاومت هم درس‌آموز است، به‌عنوان نمونه تشییع باشکوه شهید نیلفروشان یک‌بار دیگر عمق باور مردم به مقاومت را نشان داد و ان‌شاءالله این مسیر تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح‌ها و اساس‌نامه‌های ببرسی شده در شورای نگهبان بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان‌نظیف گفت: در این مدت چندین طرح تنقیح از جمله اصلاح قوانین معتبر در حوزه بیمه نیز خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که در برخی مواد واجد ابهام است و به مجلس ارسال شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره 2 کرسی خالی مجلس خبرگان و انتخابات میان دوره‌ای گفت: سال بعد هم‌زمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال میزان‌ درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه قانون تجارت و موضع شورای نگهبان درباره آن اظهار داشت: این لایحه مفصل است و بررسی های مفصلی لازم دارد از همین جا از کارشناسان این حوزه دعوت می‌کنم اگر نکاتی دارند به ما ارسال کنند.

طحان‌نظیف گفت: ما از نظر شرعی و قانون اساسی می‌توانیم بررسی کنیم، بعد از آن چه ایراد شکلی باشد و چه ماهوی بعد از بررسی پاسخ آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

این خبر در حال تکمیل است…

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *