دعوا بر سر کارآمدی و ناکارآمدی است

دعوا بر سر کارآمدی و ناکارآمدی است
خلاصه اخبار

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دعوا بر سر کارآمدی و ناکارآمدی و مردم متوسط به پایین و اشرافی هاست.

حجت الاسلام سید محمد نبویان روز چهارشنبه 13 تیرماه 1403 در جمع هواداران سعید جلیلی در یاسوج افزود: آقای سعید جلیلی از سال‌های 86 تا 99 که دبیری شورای عالی امنیت ملی را به عهده داشت در نطنز 20 هزار سانتریفیوژ نصب کرد، این در حالی است که تا قبل از آن تاسیسات هسته‌ای نطنز 20 سانتریفیوژ هم نداشت.

وی اظهار کرد: ما یک میلیون بیمار سرطانی داریم که باید از رادیو داروهایی استفاده کنند که در رآکتور تحقیقاتی تهران تولید می‌شود و سوخت آن 20 درصد است. اقدامات آقای جلیلی منجر به تولید 447.8 کیلو سوخت برای داروی یک میلیون بیمار سرطانی شد. همینطور وی عملیات اجرایی تاسیسات هسته‌ای فوردو را انجام داد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی مدعی شد: در سال 92 طرفداران «ما نمی‌توانیم» به دستور آمریکا که گفت فوردو باید تعطیل و کاربری غنی سازی آن ممنوع شود آن را تعطیل کرده و علاوه بر اینکه سانتریفیوژها را جمع کردند توسط بیل مکانیکی بتن‌های پایه آنها را هم نابود کردند.

وی در ادامه گفت: آقای جلیلی در نطنز سانتریفیوژهای تا نسل 8 را تولید کرد اما چون آمریکا اعلام کرد ملت ایران حق بهره‌برداری از سانتریفیوژهای بالاتر از نسل یک را ندارند طرفداران «ما نمی‌توانیم» تمام سانتریفیوژهای بالاتر از نسل یک را در انبار ریختند.

دعوا بر سر کارآمدی و ناکارآمدی است

وی ادامه داد: جلیلی عملیات ساخت رآکتور اراک را تا 90 درصد انجام داده بود که اگر این رآکتور بهره‌برداری می شد هیچ کشوری نمی‌توانست به ما با چشم چپ نگاه کند چون سوخت آن اورانیوم طبیعی بود و سالانه 9کیلو پلوتونیوم به ما می‌داد که این ماده ده‌ها مصرف دارد. 

نماینده تهران، ری، شیمیرانات، اسلامشهر، و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: داشتن این رآکتور این پیام را به دشمنان کشورمان می‌داد که توانایی زورگویی ندارند اما متاسفانه به دستور آمریکا نابود شد.

نبویان تاکید کرد: برداشتن تحریم‌ها توسط آمریکا 6 شرط داشت و اولین آنها این بود که کشور آمریکا پس از انجام تمام تعهدات توسط ایران اقدام به برداشتن تحریم ها و انجام تعهدات خود می کند.

وی اظهار کرد: ملت ایران حاج قاسمی دارد که ذوالفقار خدای متعال بر روی کفار و ظالمین دنیاست.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره اقتصادی کاملاً هیچ از برجام و 8 سال رشد اقتصادی صفر نشانه کارآمدی نبوده و چنین عملکردی در خور شان مردم ایران نیست. 

نبویان عنوان کرد: هم اکنون انتخاب بین دو تفکر است یک تفکر ما می‌توانیم و دیگری ما نمی‌توانیم، یک تفکر داشتن برنامه و کارآمدی و دیگری نداشتن برنامه و ناکارآمدی است. 

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: امیدواریم که ملت ایران بر یک اقلیت اشرافی غیر شفاف با مردم پیروز شود.

مرجع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *