دستیار زلنسکی بندهای محرمانه «طرح پیروزی» را فاش کرد

دستیار زلنسکی بندهای محرمانه «طرح پیروزی» را فاش کرد
خلاصه اخبار

میخائیل پودولیاک، دستیار ارشد زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فاش کرد که جزء محرمانه «طرح پیروزی» که روز چهارشنبه توسط ولودیمیر زلنسکی رونمایی شد، شامل اهداف کی‌یف برای حملات دوربرد در خاک روسیه است.

به گزارش ایسنا، به گفته میخائیل پودولیاک در مصاحبه ای با RBC اوکراین گفت: بخش‌هایی از این طرح که برای عموم فاش نشده است شامل فهرستی از اهداف، برنامه اقدام و جزئیات تسلیحات مورد نیاز برای انجام چنین حملاتی علیه روسیه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در آنجا در ضمائم دقیقاً آمده است که از چه نوع سلاح‌هایی برای انهدام لجستیک بسیار دورتر از خط مقدم استفاده شود… چه اهدافی مورد اصابت قرار خواهد گرفت و چه تعداد سلاح برای این کار لازم است.

زلنسکی روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور به اصطلاح «طرح پیروزی» را فاش کرد. او در هفته‌های اخیر به پایتخت‌های غربی سفر کرد تا این طرح را به صورت خصوصی به حامیان خود نشان دهد و حمایت جلب کند. بخش عمومی این طرح عمدتاً شامل تعدادی از خواسته‌های حامیان غربی اوکراین است. کی‌یف درخواست دعوت فوری برای پیوستن به ناتو، لغو محدودیت‌های استفاده از تسلیحات دوربرد غربی برای حمله به روسیه و همچنین استقرار «بسته بازدارندگی استراتژیک غیرهسته‌ای جامع» در خاک اوکراین کرده است.

به نظر می رسد این طرح، به ویژه سنگ بنای درخواست پیوستن به ناتو، واکنش‌های متفاوتی را در غرب برانگیخته است. به عنوان مثال، جولیان اسمیت، فرستاده واشنگتن در ناتو، گفت که در حالی که این بلوک به «مسیر غیرقابل بازگشت عضویت» کی‌یف متعهد است، الحاق واقعی یک موضوع «کوتاه مدت» نیست.

مسکو این طرح را به عنوان مجموعه ای از «شعارهای نامنسجم» رد کرد و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه آن را محکوم کرد و آن را «کف خونین بر لبان یک قاتل نئونازی» خواند. او همچنین خواسته‌های ناتو را که مدت‌ها توسط کی‌یف تبلیغ می‌شد رد کرد و گفت تنها جایی که غرب واقعاً در «معماری امنیتی» خود برای اوکراین مناسب می‌داند «تابوت و شهروندان اوکراینی در قبرها» است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *