دسترسی مشاورین املاک به سامانه ثبت رسمی معاملات بیشتر می‌شود

دسترسی مشاورین املاک به سامانه ثبت رسمی معاملات بیشتر می‌شود
خلاصه اخبار

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران توضیحاتی را پیرامون رونمایی گام دوم سامانه ثبت رسمی معاملات (کاتب) ارائه کرد.

علی خندانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رونمایی گام دوم سامانه ثبت رسمی معاملات (کاتب) در آبان ماه گفت: اتصال مشاورین املاک به سامانه کاتب برقرار است و مشاورینی که از این سامانه استفاده می‌کنند مشکلی از جهت استفاده ندارند ولی این موارد مرحله به مرحله در حال تکمیل است.

وی افزود: مرحله اول مربوط به قراردادهای اولیه است و مرحله دوم استفاده از کاتب در خصوص قراردادهای پیچیده‌تر و سخت‌تر و مشارکت‌ها و شخصیت‌هاست که انجام می‌شود و در آبان ماه قرار است رونمایی شود. در این مرحله دسترسی و امکان استفاده مشاورین املاک از کاتب بیشتر می‌شود و باید آنها آموزش لازم را ببینند تا بتوانند صفر تا صد کاتب را ثبت کنند.

خندانی تصریح کرد: در حال حاضر 30 درصد از مشاورین املاک به کاتب متصل هستند. ان شاءالله کار را مرحله به مرحله پیش می‌بریم تا زمان گام دوم کاتب همه مشاورین املاک به این سامانه متصل شوند. 

وی در پایان گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول دو موضوع فنی و حقوقی دارد. موضوعات فنی را خوب پیش بردیم که بحث سامانه‌ها و اتصال مشاورین املاک به سامانه‌ها است. مرحله بعدی، تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ایجاد رویه اجرایی برای قانون است که پیشنهاداتی هم دادیم. 

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *