در انتظار چه سناریویی برای طلا باشیم؟

در انتظار چه سناریویی برای طلا باشیم؟
خلاصه اخبار

در حالی که برای هفته‌ی پیش رو، برخی رویدادها و داده‌های کلیدی در کانون توجه فعالان بازار قرار دارند، طلا همزمان با کاهش ارزش دلار، به مسیر صعودی شتافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، سایت «اف‌ایکس استریت» با مروری بر رویدادهای کلیدی بازار، به بررسی نوسانات فلزات گرانبها و به ویژه طلا پرداخت و پس از ارائه‌ی تحلیل اجمالی تکنیکال، افق دید را به سوی رویدادهای پیش رو امتداد داد. 

چشم‌انداز تکنیکال طلا

نمودار روزانه‌ی طلا از صعود شاخص قدرت نسبی (RSI) به سطح 60 خبر می‌دهد که نشان‌دهنده‌ی افزایش حرکت صعودی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت است. در حالت صعودی،سطح 2000 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) به عنوان مقاومت فوری، قبل از سطوح 2010 دلار و 2040 دلار قرار می‌گیرد.

از طرفی، میانگین متحرک ساده 20 روزه (20-SMA) پشتیبانی پویا را در حدود 1975 دلار جلوتر از 1960 دلار (سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% آخرین روند صعودی) شکل می‌دهد. بسته‌شدن روزانه پایین‌تر از سطح اخیر علاوه بر آنکه می‌تواند فروشندگان را جذب کند، راه را برای کاهش ممتد به سمت منطقه 1940-1930 دلاری هموار می‌سازد و این جایی است که SMA های 200 روزه، 100 روزه و 50 روزه همگرا می‌شوند.

نمودار روزانه طلا

برای هفته‌ی پیش رو در انتظار چه رویدادهایی باشیم؟

فدرال رزرو روز سه شنبه صورتجلسه‌ی نشست سیاست‌گذاری 31 اکتبر تا 1 نوامبر را منتشر خواهد کرد. از آنجا که تمرکز از قبل به زمان‌بندی احتمالی تغییر رویکرد سیاست فعلی فدرال رزرو در سال آینده معطوف شده است، بعید است که فعالان بازار، توجه چندانی به این اطلاعات داشته باشند.

با توجه به ابزار CME گروه نظارت بر نرخ فدرال، موضوع عدم تغییر در نرخ بهره در ماه دسامبر تقریباً به طور کامل پذیرفته شده است و بازارها با احتمال کمتر از 15 درصد بر این باورند که نرخ سیاست تا ژوئن سال آینده در 5.25٪ الی 5.5٪ باقی بماند.

و اما در حوزه‌ی داده‌ها، سفارشات کالاهای بادوام اکتبر در فهرست اقتصادی ایالات متحده در روز چهارشنبه در کنار داده‌های اولیه‌ی هفتگی مطالبات بیکاری ارائه خواهد شد. گرچه واکنش بازار به این آمار و ارقام ممکن است چندان گسترده نباشد، اما بدیهی است که انتشار اعداد مثبت و منفی، به طرز متفاوتی بر دلار آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه‌ی هفته، بازارهای سهام و اوراق قرضه ایالات متحده روز پنج‌شنبه به مناسبت تعطیلات روز شکرگزاری تعطیل خواهند بود که البته در روز بعد، هر دو بازار نیمه‌ی روز کار خواهند کرد.

همچنین در روز جمعه، S&P گلوبال، نظرسنجی‌های اولیه PMI تولید و خدمات را برای ماه نوامبر در روز منتشر خواهد کرد که احتمالاً در بحبوحه‌ی شرایط محدود معاملات، عملکرد بازار ضعیف باقی خواهد ماند.

و در نهایت، پیشروی‌های تکنیکال طلا XAU/USD، به منظور حصول فرصت‌های معاملاتی جدید، در کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.

فرصت‌های معاملاتی

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز