دریافت مالیات از خانه‌های خالی جدی شد

دریافت مالیات از خانه‌های خالی جدی شد
خلاصه اخبار

مجلس شورای اسلامی امروز با بررسی گزارش طرح ملی مسکن، بررسی وضعیت بازار این کالای استراتژیک را در دستور کار قرار داد.

به گزارش سیگنال به نقل از خبرآنلاین، در این نشست که همتی، رییس کل بانک مرکزی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و رحمانی فضلی ، وزیر کشور حضور داشتند، مباحثی در خصوص وضعیت تولید و بازار مسکن مطرح و پیشنهاداتی در این بخش ارائه شد.

بر این اساس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جریان ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه در حوزه مسکن با بیان اینکه ۵۰ درصد درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود، گفت: مشکلات مسکن مستقیماً روی دوش مردمی است که فاقد مسکن هستند.

وی افزود: حوزه مسکن به عنوان پیش‌برنده امر اقتصاد و تولید است و ضمن اینکه نسبت به یکی از اولویت‌های جامعه رفع نیاز می‌کند، می‌تواند محرک سایر حوزه‌های اقتصادی نیز باشد. متأسفانه در حال حاضر در حوزه مسکن با عدم تعادل روبه رو هستیم که موجب رکود مسکن شده است، افزایش قیمت مصالح، افزایش قیمت ارز، کاهش ارزش ریال و عدم رقابت و فعالیت در حوزه مسکن با سایر حوزه‌ها در زمینه سوددهی باعث رکود مسکن شده است که مشکلات آن مستقیماً روی دوش مردمی است که فاقد مسکن هستند.

وی از آمادگی وزارت متبوعش برای در اختیار قرار دادن یک میلیون هکتار زمین دولتی در اختیار پیمانکاران مسکن ساز خبر داد.

پس از پایان این نشست و اظهارات نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت، علی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس شورای اسلامی و دولت برای حل مشکل مسکن هم‌صدا هستند، گفت‌: مالیات سنگین برای خانه‌های خالی وضع شود.

وی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی در همین رابطه نیز ادامه داد: موضوع مسکن یکی از مسائل مهم کشور است که مقام معظم رهبری نیز بر روی آن تاکید داشتند. ان‌شاءالله با شکل گیری هماهنگی لازم بین دولت و مجلس این مشکل حل خواهد شد.

دراین جلسه نمایندگان بر لزوم تامین زمین ارزان و افزایش تسهیلات ساخت و خرید مسکن تاکید کردند.

برچسب‌ها