درخواست وزیر خارجه استرالیا برای آتش‌بس در غزه و لبنان

درخواست وزیر خارجه استرالیا برای آتش‌بس در غزه و لبنان
خلاصه اخبار

وزیر امور خارجه استرالیا در مجمع عمومی سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست به دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری در قبال جنگی که علیه نوار غزه به راه انداخته، پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، «پنی وونگ»، وزیر امور خارجه استرالیا در سخنرانی خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک از رژیم صهیونیستی خواست به دستورات الزام آور دیوان بین‌المللی دادگستری در ارتباط با جنگ غزه به ویژه اجازه دادن به ورود خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه در حجم بالا به این باریکه پایبند باشد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزیر امور خارجه استرالیا در این سخنرانی با اشاره به قطعنامه 181 سازمان ملل مربوط به سال 1947 موسوم به طرح تقسیم فلسطین اظهار کرد با وجود گذشت 77 سال از تصویب این قطعنامه کشور فلسطین هنوز موجودیت پیدا نکرده است.

او اظهار کرد: «77 سال بعد از این قطعنامه هنوز کشور فلسطین موجودیت ندارد. جهان نمی‌تواند دیگر بیشتر از این منتظر بماند.»

او گفت همه کشورهای دنیا باید در راه‌های جدید به منظور شکستن چرخه جنگ مشارکت کنند.

پنی وونگ در مورد خشونت‌های شهرک‌نشین‌های صهیونیست علیه فلسطینی‌ها نیز اظهار کرد کشورش آنها را مورد تحریم قرار داده و به هر کسی که به عنوان یک شهرک‌نشین افراطی اسرائیلی شناسایی شود روادید سفر به استرالیا نخواهد داد.

وزیر خارجه استرالیا گفت که کشورش به دنبال پیگیری و حمایت از مسیر به اصطلاح «راه‌حل 2 دولتی» از جمله با نقش‌آفرینی شورای امنیت سازمان ملل که یک «چارچوب روشن برای اعلامیه بین‌المللی تشکیل کشور فلسطین» ارائه دهد، است.

این دیپلمات بلندپایه استرالیایی ادعا کرد که راه حل 2 دولتی «تنها امید برای شکستن چرخه بی‌پایان خشونت – تنها امید برای رقم زدن یک آینده موفق و امن برای هر 2 مردم» است.

او خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه و لبنان شده و تاکید کرد حدود 300 روز از زمانی که استرالیا و 152 کشور دیگر رای به برقراری آتش‌بس در این باریکه دادند گذشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت. حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر را هدف قرار گرفت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *