داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد
خلاصه اخبار

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شنبه به پایان رسید و در پایان رقابت‌ها پرسپولیس برنده داربی ۱۰۴ شد و در دیگر بازی‌های مهم تراکتور، سپاهان را شکست داد و ملوان هم توانست از سد استقلال خوزستان بگذرد.

به گزارش ایسنا، هفته ششم لیگ برتر روز چهارشنبه آغاز شد که در مهم ترین دیدار پرسپولیس و استقلال مقابل یکدیگر قرار گرفتند و سرخ پوشان توانستند در دقایق پایانی به برتری برسند و سپاهان هم مقابل تراکتور شکست خورد تا صدر جدول را از دست بدهد. هفته ششم کم گل به پایان رسید و تمام دیدارها با نتیجه یک بر صفر یا تساوی بدون گل به پایان رسید. تاکنون تراکتور، ملوان و سپاهان با 13 امتیاز به ترتیب در جایگاه اول تا سوم هستند و تراکتور به دلیل تفاضل گل بالاتر در صدر جدول حضور دارد. پرسپولیس هم با یک بازی کمتر با 11 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و تنها دو امتیاز از تیم‌های بالای جدول فاصله دارد. استقلال هم پس از باخت برابر پرسپولیس با 5 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

حواشی هفته ششم لیگ برتر

پرسپولیس یک – صفر استقلال

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

داربی 104 در ورزشگاه خارج از تهران برگزار شد. استقلال در این دیدار میزبان پرسپولیس بود و استقلال به دلیل آن که پرسپولیس نتایج ضعیفی در اراک کسب کرده و با توجه به بازسازی ورزشگاه آزادی و تختی، استادیوم امام خمینی اراک را برای میزبانی از سرخ‌ها انتخاب کرد. در این دیدار 15 دوربین برای VAR استفاده شد که 9 دوربین برای پخش زنده و 6 دوربین مختص VAR بود. در این بازی از سیستم Goal line هم استفاده شد. سیستم Goal line برای اولین بار در داربی مورد استفاده قرار گرفت. در این دیدار پرتاب اشیاء و سنگ را از سوی هواداران دو تیم شاهد بودیم که باعث توقف بازی شد. در یکی از صحنه‌ها پرتاب اشیا از سوی هواداران استقلال منجر به شکستن سر سیلوا، مدافع آبی‌پوشان شد.

داربی 104 تا دقایق پایانی با نتیجه صفر بر صفر دنبال می شد ولی در دقیقه 90 رامین رضاییان روی سعید مهری مرتکب خطا شد و داور بازی پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد که حسین کنعانی زادگان آن را تبدیل به گل کرد. پس از داربی صحبت از جدایی نکونام بود و حتی او استعفا کرد که با این استعفا پس از جلسه فوری هیات مدیره استقلال مخالفت شد. در ادامه حضور نکونام در تمرینات استقلال ماندن او را قطعی کرد.

شمس آذر قزوین صفر – صفر نساجی

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

نساجی و شمس آذر قزوین دو تیم انتهای جدول مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان ساکت الهامی پس از تساوی مقابل استقلال این بار برابر شاگردان سعید دقیقی مساوی کرد. این دیدار کارت‌های زیادی به همراه داشت و کوپال ناظمی 6 بار از کارت زرد و 2 بار از کارت قرمز خود استفاده کرد. در دقیقه 21 نساجی دست به ضدحمله خطرناکی زد و امیر حسین صدقی مدافع شمس آذر پس از رد شدن پاکدل او را نقش بر زمین کرد و کوپال ناظمی صدقی را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد. 

در دقیقه 40 هم پس از برخورد سیامک نعمتی با بازیکن شمس آذر داور بازی با کمک دستیارانش نعمتی را از زمین بازی اخراج کرد تا دو تیم 10 نفره به کار خود ادامه دهند. در نیمه دوم دو تیم با احتیاط بازی کردند و در آخر این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و نساجی و شمس آذر در جایگاه 14 و 15 قرار گرفتند.

گل‌گهر سیرجان صفر – صفر هوادار

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

مهدی تارتار در سیرجان میزبان هوادار بود. هوادار تا پایان هفته ششم همچنان نوانسته به برد برسد و با 3 امتیاز در رده 16 قرار دارد. این تساوی به ضرر گل گهر بود و باعث شد که 8 امتیازی شود و از کورس بالای جدول عقب بیفتد. این دیدار یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازی‌های هفته بود.گل گهر سیرجان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر باید میهمان خیبر باشد و هوادار هم مقابل استقلال قرار می‌گیرد.

چادرملو اردکان یک _ صفر مس رفسنجان

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

چادرملو در هفته ششم لیگ برتر توانست سومین پیروزی خود را به دست بیاورد. شاگردان اخباری مقابل مس رفسنجان قرار گرفتند که در دقایق پایانی بازی را به سود خود به پایان رساندند. این بازی تا دقیقه 90 مساوی بود که کار ترکیبی بازیکنان چادرملو در نهایت با گل‌زنی هادی حبیبی‌نژاد همراه شد تا این تیم به پیروزی برسد. البته باشگاه مس رفسنجان اعتقاد داشت که قبل از به ثمر رسیدن گل خطا صورت گرفته و به داوری اعتراض کردند. 

آنچه که در ویدیوی منتشر شده از سوی مس رفسنجان دیده می‌شود این است که مهاجم چادرملو قبل از به ثمر رسیدن گل با دست تعادل مدافع آلمانی مس را برهم می‌زند. مس رفسنجان پس از شکست در این بازی در جایگاه در جایگاه 12 و مس رفسنجان در جایگاه هفتم قرار گرفت.

سپاهان صفر – یک تراکتور

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

مهم ترین دیدار این هفته پس از داربی، بازی سپاهان با تراکتور بود. این بازی برای هر دو تیم در بالای جدول مهم بود که با برتری تراکتور همراه شد و این تیم توانست صدر جدول را به نام خود ثبت کند. در این بازی VAR به کمک داور آمد. مهدی ترابی با یک خطای خشن مهاجم سپاهان را نقش بر زمین کرد که داور بازی در ابتدا از کارت زرد استفاده کرد و پس از کمک VAR تصمیم بر اخراج او گرفت تا تراکتور در نیمه اول ده نفره شد اما در دقیقه 45 امیر حسین حسین زاده توانست دروازه سپاهان را باز کند و پس از آن شاگردان مواریس هر چه زدند به در بسته خوردند. با توجه به آن که سپاهان اولین شکست خودش را تجربه کرد، در نیمه دوم هواداران سپاهان که در ورزشگاه فولادشهر حضور داشتند با شعار «حیاکن، رها کن» خواهان استعفای مورایس از هدایت تیم خود شدند. 

تراکتور با تک گل حسین زاده در این بازی به پیروزی رسید و صدر جدول را از سپاهان گرفت. هر دو تیم با یکدیگر هم امتیاز شدند اما تراکتور به دلیل تفاضل گل بالاتر نسبت به سپاهان در رده نخست قرار گرفت. 

ملوان یک – صفر استقلال خوزستان 

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

ملوان در هفته ششم میزبان استقلال خوزستان بود. این بازی برای ملوان بسیار مهم بود و با برتری در این بازی بالای جدول باقی ماند. شاگردان مازیار زارع زیر باران انزلی حملات زیادی داشتند و یک پنالتی به دست آوردند که احمد گوهری مانع گلزنی بازگیر شد. ملوان در ادامه حملات خود را ادامه داد و با ضربه سر میلاد باقری به گل رسید. در این بازی رضا غندی پور با مدافع استقلال شدیدا درگیر شد که با اعتراض مازیار زارع همراه بود. سرمربی ملوان پس از درگیری غندی پور مهاجم جوان خود را تعویض کرد تا مانع از اخراج او شود.

پس از شکست مربی استقلال خوزستان وارد سالن کنفرانس خبری شد و بسیار از میزبانی ملوان و هواداران آنها گله مند بود. هواداران ملوان در این دیدار مدام به سمت نیمکت و بازیکنان استقلال خوزستان فحاشی کردند و این موضوع باعث اعتراض تیم خوزستانی شد. مربی استقلال خوزستان پیش از صحبت های بوژوویچ اعلام کرد که “آیا این درست است که هواداران ملوان 30 دقیقه به ما فحاشی کنند؟ آیا ما خانواده نداریم و تنها خودشان خانواده دارند که آنقدر فحاشی کردند؟  این اتفاقات درست نیست و من برای آن‌ها متاسف هستم.” میودراگ بوژوویچ سرمربی استقلال خوزستان پس از بازی برابر ملوان صحبت زیادی انجام نداد و اعلام کرد که به فکر بازی بعدی تیمش است. ملوان با این برد دوم شد و پشت سر تراکتور و استقلال خوزستان هم در رده نهم قرار گرفت. 

آلومینیوم اراک یک – صفر خیبر خرم آباد

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

اولیویرا در اولین بازی خود روی نیمکت خیبر مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد. خیبر پس از جدایی رضا مهاجری نتوانست به پیروزی برسد و در یک بازی بدون حاشیه و جنجال مقابل آلومینیوم شکست خورد. رحمان جعفری تک گل بازی را به ثمر رساند. خیبر با این شکست به رده سیزدهم سقوط کرد و آلومینیوم هم در رده دهم قرار گرفت. دو تیم در هفته هفتم باید مقابل ذوب آهن و گل‌گهر قرار بگیرند.

فولاد یک – صفر ذوب آهن 

داربی سنگی/ حرف‌های تندی که پس گرفته شد

فولاد در اهواز میزبان ذوب آهن بود و توانست با یک گل این تیم را شکست دهد. فولاد توانست سومین برد خود را هم به دست بیاورد و با 11 امتیاز با پرسپولیس هم امتیاز شود و در رده پنجم قرار بگیرد. یحیی گلمحمدی در یک دیدار سخت در هفته هفتم لیگ برتر باید در تبریز به مصاف تراکتور برود که این بازی برای هر دو تیم مهم است. فولاد که تیم کاملا بحران زده ای بود با سرمربی سابق پرسپولیس نتایج خوبی کسب کرده و جزو تیم‌هایی است که در بالای جدول حرفی برای گفتن دارد. 

هوشنگ نصیرزاده مدیر عامل فولاد بعد از آن که حکم اصلاحی کمیته استیناف درباره شکایت باشگاه ذوب‌آهن از محمدرضا سلیمانی منتشر شد، در مصاحبه‌ای عجیب و تند علیه نیما نکیسا مدیرعامل ذوب‌آهن موضع گرفت. او پس از پیروزی فولاد برابر ذوب آهن حرفایش را عوض کرد و حرف‌های گذشته خود را پس گرفت. او پس از بازی گفت: دکتر نکیسا از دوستان خوب من است و وقتی کمیته آموزش فدراسیون هم بود بارها باهم صحبت می‌کردیم و جلسه می‌گذاشتیم. از نکیسا، سرمربی محترم ذوب‌آهن آقای ربیعی و بازیکنانش ممنونم که اینقدر به شادابی فوتبال کمک می‌کنند. به هر حال درباره مباحث قانونی ادعاهایی وجود دارد. یکی دو بازیکن دیگر هم هستند که از آنها شکایت شده و می‌رویم و جواب می‌دهیم. مشکلی نیست. فولاد در هفته هفتم باید با تراکتور بازی کند و ذوب آهن هم به مصاف آلومینیوم می رود.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *