دادگاه مدیرعامل سابق صرافی بایننس به زودی برگزار می‌شود

دادگاه مدیرعامل سابق صرافی بایننس به زودی برگزار می‌شود

چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، مدیرعامل سابق بایننس، قرار است پس از گذشت بیش از ۱۶۰ روز از پذیرش جرم خود به عنوان بخشی از توافقنامه‌ تسویه حساب با مقامات ایالات متحده، در مقابل یک قاضی فدرال حاضر شود. به عبارت دقیق‌تر، در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) قاضی ریچارد جونز (Richard Jones) در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه‌ غربی واشنگتن، به صحبت‌های دادستان‌های آمریکایی و وکلای حقوقی چانگ‌پنگ ژائو گوش خواهد داد.

این جلسه یکی از مهم‌ترین رویدادهای بازار ارزهای دیجیتال از زمان محکومیت و صدور حکم سم بنکمن فرید (SBF)، مدیرعامل سابق  صرافی FTX، محسوب می‌شود. جلسه دادرسی برای صدور حکم ژائو قبلاً یک بار به تعویق افتاده بود، اما در زمان نگارش این مطلب انتظار می‌رفت تا پایان ماه برگزار شود.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

ژائو در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) اعتراف کرد که نتوانسته است در بایننس سیاست‌های مبارزه با پولشویی را به خوبی اجرا کند. او به عنوان بخشی از توافقنامه‌ تسویه حساب خود استعفا داد. علاوه بر این صرافی بایننس و ژائو مجبور شدند ۴.۳ میلیارد دلار جریمه را به دولت آمریکا پرداخت کنند.

با توجه به قوانین آمریکا، قاضی جونز می‌تواند چانگ‌پنگ ژائو را نهایتا تا ۱۰ سال به زندان فدرال بفرستد. با این حال حکم ژائو ممکن است بین ۱۲ تا ۱۸ ماه باشد. شایان ذکر است که سم بنکمن فرید در ۲۸ مارس (۹ فروردین) به ۲۵ سال زندان محکوم شد اما پرونده او با ژائو تفاوت زیادی دارد. برخی از تحلیلگران باور دارند که چون ژائو به جرم خود اعتراف کرده و با مقامات آمریکا همکاری کرده، حکم او ممکن است شامل هیچ گونه حبسی نشود. مو ولا (Moe Vela)، معاون رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است:

  • من می‌گویم اتهامات ژائو و بنکمن فرید قابل مقایسه نیستند اما وزارت دادگستری آمریکا، کمیسیون بورس آمریکا و دولت فدرال در هر ۲ پرونده به وضوح اعلام کرده‌اند که مجرمان را تحمل نخواهند کرد.

منبع:  Cointelegraph

برچسب‌ها