خلاصه اخبار مجلس، ۳مهر؛ تذکرات نمایندگان درباره حادثه معدن طبس

خلاصه اخبار مجلس، ۳مهر؛ تذکرات نمایندگان درباره حادثه معدن طبس
خلاصه اخبار

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) سوم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان ضمن پیگیری حادثه معدن طبس، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی (اعاده شده از شورای نگهبان) را بررسی کردند.

خلاصه اخبار مجلس، 3مهر؛ تذکرات نمایندگان درباره حادثه معدن طبس

در ابتدای این جلسه، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حادثه معدن طبس گفت: کمیسیون صنایع مجلس و آقای نیکزاد به عنوان نماینده ویژه اینجانب به همراه نماینده طبس در میدان در روند تصمیم گیری ها و فرایند امدادرسانی نظارت کرده و گزارش دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد؛ در این زمینه بدون کوچکترین مماشات به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد.

مصطفی نخعی هم در تذکری در واکنش به حادثه انفجار معدن طبس ابراز عقیده کرد: بسیاری از این حوادث به دلیل تبانی ناجوانمردانه یک مشت سرمایه‌دار از خدا بی‌خبر با برخی از مسئولان بی‌کفایت اتفاق می‌افتد و در سایه عدم نظارت مناسب است.

در تذکری دیگر، سید نجیب حسینی با تقدیر از رئیس مجلس جهت ورود به موضوع انفجار معدن طبس گفت: با توجه به اینکه حدود هزار نفر از موکلین من در معدن زغال سنگ طبس کار می‌کنند، شنیده بودم که به کرات در آنجا بسیاری از مسائل ایمنی رعایت نمی‌شود. همچنین به جرات می‌گویم که هرگونه اعتراض کارگران در آن معادن، معادل اخراج آنهاست.

همچنین سلمان اسحاقی در نوبت تذکر خود، تاکید کرد که مسئولان به جای حضور در محل حادثه، با مدیران متخلف برخورد داشته باشند تا الگویی برای آینده شود و کارگران مورد فراموشی قرار نگیرند.

فتح الله توسلی هم با ابراز تاسف از اینکه معادن اقدامی جهت تامین امنیت جانی کارگران‌شان انجام نمی‌دهند و فقط کسب درآمد کردند؛ افزود: دولت باید در این زمینه اقدامی جدی انجام دهد چرا که بار اول و دوم نیست که حوادث مشابه طبس رخ می‌دهد و اقدامی صورت نمی‌گیرد.

خلاصه اخبار مجلس، 3مهر؛ تذکرات نمایندگان درباره حادثه معدن طبس

در ادامه جلسه علنی، نمایندگان با اصلاح لایحه موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونز ی جهت رفع ایرادات و ابهامات وارده از سوی شورای نگهبان موافقت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

قالیباف در پاسخ به زنگنه: دولت برای جابجایی در ردیف‌های بودجه لایحه اصلاحی به مجلس دهد

نخعی: رژیم کثیف صهیونیستی و سگ هار آمریکایی باید کنترل شود

***

در بخش دیگری از جلسه علنی، نمایندگان در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه بیمه ، با کلیات و جزئیات این طرح موافقت کردند.

فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون در اظهاراتی درباره طرح مذکور در صحن مجلس گفت که در این طرح 242 حکم در 23 عنوان قانونی قید شده که یا در سایر قوانین مورد نصب ضمنی قرار گرفته یا اینکه در قوانین مجلس نصب قطعی شده‌اند.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *