خلاصه اخبار مجلس، ۱۷مهر؛ بررسی چگونگی تخصیص بودجه تولید و اشتغال

خلاصه اخبار مجلس، ۱۷مهر؛ بررسی چگونگی تخصیص بودجه تولید و اشتغال
خلاصه اخبار

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (سه شنبه) هفدهم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال قانون بودجه 1403 در جلسه امروز مجلس به نمایندگان گزارش دادند.

در ابتدای این جلسه، گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال در صحن مجلس قرائت شد.

درادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که نگرانی درباره تخصیص اعتبارات برای اشتغال وجود ندارد، گفت: سازمان برنامه و بودجه در سال‌های قبل برای اشتغال اعتبارات را تخصیص داده و در نیمه دوم امسال هم این کار انجام می‌شود ما منتظر گزارش نظارتی دستگاه‌ها هستیم تا این کار را براساس اولویت‌ها انجام دهیم. لذا نگرانی برای تخصیص اعتبارات اشتغال در سال جاری نیست و پرداخت می‌شود.

حمید پورمحمدی با اشاره به زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی گفت: اول آبان‌ماه کلیات لایحه بودجه 1404 به همراه تبصره‌ها به مجلس تقدیم می‌شود تلاش براین بوده که بودجه انطباق حداکثری با برنامه هفتم داشته باشد.

خلاصه اخبار مجلس، 17مهر؛ بررسی چگونگی تخصیص بودجه تولید و اشتغال

همچنین عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن ارائه گزارشی در مورد عملکرد تبصره‌ 18 که موسوم به تولید و اشتغال قانون بودجه 1403 به نمایندگان تاکید کرد: در سال 1403 دچار کسری بودجه شدیم و بخشی از بودجه عمومی را در هدفمندی هزینه کردیم. همچنین از صندوق توسعه ملی با اجازه از رهبری برای کسری بودجه استفاده کردیم. بنابراین برای تامین تبصره 18 دچار کسری بودجه هستیم اما بانک‌ها برای این موضوع و برطرف کردن آن آمادگی دارند.

پس از قرائت گزارش مجلس درباره عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال قانون بودجه 1403، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان اظهاراتی درباره این گزارش و همچنین گزارشات وزیر امور اقتصاد دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداختند که می توانید در این لینک مرور کنید.

خلاصه اخبار مجلس، 17مهر؛ بررسی چگونگی تخصیص بودجه تولید و اشتغال

همچنین محمد باقر قالیباف انتقاداتی را نسبت به بخشی از صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد و گفت: آقای پورمحمدی می‌گوید پول در بانک رسوب کرده مگر ما مسئول رسوب شدن پول در بانک‌ها هستیم، دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این باره مسئول هستند و نباید پول در بانک رسوب می‌کرد بلکه تبدیل به اهرمی می‌شد.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *